رشد ۱۱.۵ درصدی صادرات فرش ماشینی در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات فرش ماشینی ایران در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱.۵ درصدی داشته، میزان صادرات این کالا در سال گذشته را حدود ۳۳۰ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، محمد مهدی برادران اظهار داشت: تولید فرش ماشینی در ایران سالانه حدود ۹۰ میلیون متر مربع بوده که نیمی از این میزان به کشورهای مختلف صادر شده است. کشورهای همسایه، چین و کشورهای اروپایی بیشترین خریداران فرش ماشینی ایرانی هستند.

وی افزود: بازگشت ارز حاصل از صادرات و تهیه مواد اولیه از بزرگترین مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان این صنعت است که دولت برای رفع این موانع تدابیری را اندیشیده است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: صنعت فرش ماشینی ایران یکی از صنایع متمایز در سطح بین الملل است. این صنعت یک صنعت خود اتکا در داخل کشور است که قریب به یک هزار واحد تولیدی در محدوده کاشان در آن مشغول فعالیت هستند.

برادران افزود: فرش ماشینی ایرانی با استفاده از فرهنگ فرش دستباف ایران، همت طراحان مجرب و همچنین با اتصال به صنعت نساجی و ماشین آلات صنعتی پیشرفته توانسته در سطحی توانمندی در تولید و کیفیت در جهان قرار گیرد.

کد خبر 68356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =