۴۰۸ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی در هفت ماهه امسال وصول شد

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور از وصول ۴۰۸ هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از ایرنا، «مجتبی امیری» امروز (یکشنبه) اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۱ درصدی و نسبت به تحقق بودجه رشد ۹۴ درصدی نشان می‌دهد.

وی افزود: در مدت مشابه پارسال رقمی بیش از ۲۰۷ هزار میلیارد تومان وصولی مالیات بود که امسال شاهد روند رو به رشد در وصول مالیات هستیم.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه سهم مالیات های مستقیم از این رقم ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶۹ هزار میلیارد تومان بوده است، رشد ۵۴ درصدی نشان می‌دهد.

امیری ادامه‌داد: ۱۴۸ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمدها سهم کالاها و خدمات است؛ این آمار نیز نسبت به مدت مشابه رشد ۴۶ درصدی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم مالیات وصولی به مالیات‌های مستقیم اختصاص دارد، گفت: مالیات اشخاص حقوقی با حدود ۴۰ درصد و مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی حدود ۳۶ درصد بیشترین سهم در مالیات را شامل می شوند همچنین مالیات مشاغل هشت درصد و مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی حدود ۱۰ درصد از کل مالیات است.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور تاکید کرد: مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت (با احتساب عرصه و اعیان) کمترین سهم مالیات وصولی را دارد که در دولت سیزدهم و با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه، به دنبال تحقق سهم این مالیات هستیم.

وی افزود: دولت سیزدهم با هوشمندسازی نظام مالیاتی و با تاکید بر شفاف‌سازی، از مالیات ستانی سنتی که مبتنی بر چانه‌زنی بود به سمت مالیات‌ستانی با تکیه بر داده‌محوری حرکت کرده است.

کد خبر 68375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =