اوجی: روزانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌شود

وزیر نفت گفت: تولید روزانه نفت از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: در راستای افزایش تولید، نفت به سه میلیون و چهارصد هزار بشکه در روز رسیده‌ است.

وی یادآورشد: در سه ماه دوم امسال، گروه نفت و گاز رشد اقتصادی ۱۹ درصدی داشته است و رشد گروه نفت و گاز با افزایش بهره‌وری از پالایشگاه‌ها و پتروشیمی ها، صعودی خواهد ماند.

وزیر نفت با اشاره به اقدامات صورت گرفته از ابتدای این دولت برای افزایش میزان تولید نفت، گفت: تولید روزانه نفت از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به روزانه حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش یافت.

اوجی توضیح داد: در شروع کار دولت سیزدهم، تولید روزانه نفت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر نبود اما با اقدامات وزارت نفت طی ۲۴ ماه گذشته در راستای افزایش تولید نفت، امروز این عدد به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت رسیده است.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و پروژه های سرمایه گذاری شده در بخش میادین مشترک و مستقل و چه در خشکی و چه در دریا امید است رشد تولید نفت ما افزایشی شود.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: بنا بر آمار سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در سه ماهه اول امسال ۱۹.۶ درصد بوده است و تلاش می شود این رشد به صورت صعودی مستمر ادامه پیدا کند.

اوجی اضافه کرد: با سرمایه گذاری که در حوزه میادین نفتی و گازی انجام می دهیم و افزایش ظرفیت پالایشگاه ها و محصولات پتروشیمی انتظار می رود تا پایان امسال و اوایل سال آینده، رشد گروه نفت و گاز صعودی شود.

کد خبر 68484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =