سهم ۳۵ درصدی ایران از بازار افغانستان

مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: سهم ایران از بازار افغانستان ۳۵ درصد است که آمار بسیار قابل توجهی است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، «محمدمهدی جوانمرد قصاب» در گفت و گویی اظهار داشت: ایران و افغانستان ظرفیت اقتصاد مناسبی برای گسترش روابط تجاری با یکدیگر دارند به ویژه دربخش های خدمات فنی و مهندسی، حمل و نقل و ترانزیت می توانند اقدامات بسیاری انجام دهند.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران و افغانستان می توانند مکملی برای هم باشند، تصریح کرد: دو کشور برای استفاده از این شرایط نیاز به یک برنامه استراتژیک بلند مدت دارند که با همت حکام افغانستان و دولت ایران این روند در حال شکل گیری است.

جوانمرد قصاب با تاکید بر اینکه سهم ایران در بازار افغانستان سهم مناسبی است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط با این کشور منوط به تولید و صادرات محصولات ایرانی نمی شود بلکه برخی از تولیدکننده های افغانستانی در ایران فعال هستند که با هزینه تمام شده پایین تر به عنوان یک مزیت مناسب نسبت به دیگر کشورها در ایران تولیدات دارند و محصولات را به کشور خود صادر می کنند.

وی با اشاره به سهم ۳۵ درصدی ایران از بازار افغانستان، تاکید کرد: فقط به دنبال صادرات نیستیم بلکه انتقال تکنولوژی و خدمات فنی و مهندسی به این کشور و افزایش تولید محصولات در خاک افغانستان از برنامه های در دستور کار است.

مشاور اقتصادی نماینده ویژه رییس جمهور گفت: با این شرایط می توان به افزایش درآمد ملی و استقلال اقتصادی افغانستان کمک کرد تا نه تنها شاهد کاهش مهاجرت از این کشور به ایران باشیم بلکه مهاجرت معکوس نیز اتفاق بیفتد و کسانی که به دلیل برخی مشکلات وارد ایران شده اند بار دیگر به سرزمین خود بازگردند.

کد خبر 68511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =