شرکت‌های زیانده دولتی به سمت سوددهی حرکت کردند

مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و ‌دارایی گفت: صورت مالی منتشر شده یک هزار شرکت‌ دولتی و شرکت تحت کنترل دولت نشان دهنده این است که سوددهی شرکت ها روند مثبتی دارد؛ از بین شرکت‌های دولتی، ۴۸ شرکت زیانده، سودده شدند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، «محمد عنبری» در گفت و گویی اظهار داشت: انتشار صورت های مالی شرکت های دولتی و سایر شرکت های تحت کنترل دولت، از آغاز فعالیت دولت سیزدهم آغاز شده است، دایره شناسایی این شرکت ها در طی دو سال اخیر شش برابر شده و به ۲ هزار شرکت رسیده است. از این تعداد در نوبت اول صورت مالی هزار مورد آن منتشر شده است.

وی افزود: از یک هزار صورت مالی منتشر شده، ۲۸۹ مورد مربوط به شرکت های دولتی و ما بقی شرکت های تحت نظارت دولت، زیرمجموعه بانک ها و بیمه ها، شرکت های زیرمجموعه نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و بخشی نیز فدراسیون‌ها است.

مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: برخی از این شرکت ها سودده و برخی زیان ده هستند. ولی نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی داشتند. از بین شرکت‌های دولتی ها ۴۸ شرکت زیان ده داشتیم که سود ده شدند و ۱۳۳ شرکت زیان ده داشتیم که به سمت سود دهی حرکت کرده اند؛ این روند، روند مطلوبی است.

کد خبر 68517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =