لایحه بودجه ۱۴۰۳ باید در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های ملی تنظیم شود

جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: باید همه سعی و تلاش ارکان سازمان برنامه و بودجه بر این باشد که لایحه بودجه، تبلور اسناد بالادستی نظام بوده و در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های ملی تنظیم و اجرا شود.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از سازمان برنامه و بودجه، نشست بررسی پیش‌نویس احکام لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به ریاست «رحیم ممبینی»، جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور معاونان و رؤسای امور سازمان تشکیل شد.

ممبینی در این نشست گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور باید تجلی تمام اسناد بالادستی حاکمیت باشد؛ چرا که بودجه‌ریزی، آخرین حلقه یک نظام برنامه‌ریزی علمی است.

وی با بیان اینکه آسیب‌ها و چالش‌هایی در نظام برنامه‌ریزی کشور وجود دارد، افزود: باید همه سعی و تلاش ارکان سازمان برنامه و بودجه بر این باشد که لایحه بودجه سالانه و به تبع آن قانون بودجه، تبلور اسناد بالادستی نظام بوده و در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های ملی تنظیم و اجرا شود.

ممبینی بیان کرد: اسناد بالادستی هم سلسله مراتبی دارد که قوانین موضوعه، سیاست‌های کلی برنامه هفتم ابلاغی مقام معظم رهبری، مصوبات شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، بخشنامه بودجه و پیوست‌های آن و تصمیمات ستاد بودجه را در بر می‌گیرد و در تدوین لایحه بودجه، همه اینها باید مد نظر قرار گیرند.

جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در طول سال نیز، دستگاه‌های نظارتی و مراکز پژوهشی، پیشنهادهایی برای بهبود کارها به سازمان برنامه و بودجه می‌دهند که توجه به آن پیشنهادها، در تدوین لایحه بودجه مفید و کارساز است.

در ادامه این نشست، پیش‌نویس احکام لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور از سوی «حمید امانی همدانی»، معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت، ارائه شد و معاونان و رؤسای امور سازمان برنامه و بودجه کشور به بیان ‌نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد خبر 68768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =