رشد ۸۴ درصدی تولید خودرو توسط خودروسازان بخش خصوصی

بخش خصوصی در هفت ماه امسال ۱۷۶ هزار و ۱۳۱ انواع خودرو در کشور تولید کرد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۴ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، برپایه آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مدت مشابه سال گذشته خودروسازان بخش خصوصی کشور ۹۵ هزار و ۹۸۲ دستگاه انواع خودروی سواری، ون، وانت، کامیون، کامیونت، کشنده، همچنین مینی‌بوس، میدل باس و اتوبوس تولید کرده بودند.

برپایه این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۱۴۱ هزار و ۵۵۰ خودروی سواری توسط خودروسازن خصوصی تولید شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۴ درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین در همین مدت ۱۹ هزار و ۲۱۰ دستگاه وانت تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۸ درصدی را به همراه داشته است.

در هفت ماه امسال ۲۲۶ دستگاه ون، ۵۳۸ دستگاه مینی بوس و میدل باس و ۲۵۴ دستگاه واحد اتوبوس تولید شده است.

تولید کامیون، کامیونت و کشنده نیز در مدت یاد شده با رشد ۶۷ درصدی در هم‌سنجی با پارسال به ۱۴ هزار و ۳۵۳ دستگاه رسید.

این دسته از خودروسازان در ماه مهر در مجموع ۳۷ هزار و ۴۶۵ دستگاه خودرو تولید کردند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۵ هزار و ۳۶۶ خودرو بوده، رشد ۱۴۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

رشد ۸۴ درصدی تولید خودرو توسط خودروسازان بخش خصوصی

بر اساس این گزارش، در هفت ماه سهم بخش خصوصی امسال ۲۳ درصد از کل تولید خودرو در کشور بوده است که این آمار در سال ۱۳۹۸ فقط پنج درصد بود.

روند صعودی تولید انواع خودرو در بخش خصوصی نشان می دهد که در هفت ماه سال های ۹۸، ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب در کشور، ۲۲ هزار و ۳۲۲ دستگاه انواع خودرو، ۳۱ هزار و ۹۱۴ دستگاه، ۳۹ هزار و ۱۲۸ دستگاه و ۹۵ هزار و ۹۸۲ دستگاه انواع خودروی سواری تولید شده بود که امسال شاهد رشد قابل توجهی هستیم.

مطابق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در هفت ماه امسال ۷۶۳ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۲۶ هزار و ۶۱۹ دستگاه خودرو بوده است، رشد ۲۲ درصدی را نشان می دهد.

همچنین از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، حدود چهار درصد رشد در تکمیل خودروهای ناقص به ثبت رسیده است.

رشد ۸۴ درصدی تولید خودرو توسط خودروسازان بخش خصوصی

کد خبر 68784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =