صادرات ۷.۴ میلیارد دلاری بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان مهرماه

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام‌کرد: صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در هفت ماهه ۱۴۰۲، با افزایش ۳۸ درصد وزنی و ۷.۵ درصد ارزشی، به بیش از هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از ایمیدرو، شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای فروردین تا پایان مهر، ۳۵ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۶ تن محصول به ارزش هفت میلیارد و ۴۲۰ میلیون و ۷۹۶ هزار دلار صادر کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ میلیون و ۳۰ هزار و ۵۳ تن محصول به ارزش ۶ میلیارد و ۹۰۱ میلیون و ۴۰۲ هزار دلار بود.

از این میزان، ۶ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۷۸۷ تن (به ارزش سه میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار) محصولات زنجیره فولاد، ۱۷۵ هزار و ۲۴۷ تن (به ارزش ۸۵۴ میلیون و ۸۷ هزار دلار) مس و محصولات پایین دستی، ۲۲۱ هزار و ۹۳۶ تن (به ارزش۵۰۳ میلیون و ۲۰۷ هزار دلار) زنجیره آلومینیوم و محصولات و ۲۳۸ هزار و ۹۹۲ تن (به ارزش ۳۲۷ میلیون و ۵۰۴ هزار دلار) محصولات زنجیره روی صادر شد.

همچنین، بخش دیگری از صادرات انجام شده در مدت یاد شده شامل هشت میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۷۳ تن (به ارزش ۲۱۹ میلیون و ۵۴۹ هزار دلار) محصولات زنجیره سیمان، سه‌هزار و ۵۷۳ تن (به ارزش ۹۶ میلیون و ۸۱ هزار تن) زنجیره مولیبدن، ۴۲ هزار و ۳۲۲ تن (به ارزش ۸۳ میلیون و ۲۴ هزار دلار) انواع فرو، ۴۳ هزار و ۷۰ تن (به ارزش ۵۰ میلیون و ۹۲۵ هزار دلار) زنجیره سرب، ۱۱۷ هزار و ۸۷ تن (به ارزش ۲۰ میلیون و ۴۳۴ هزار دلار) محصولات زنجیره کروم، ۹۵ تن (به ارزش ۱۴۸ هزار و ۲۴۹ دلار) آنتیموان، ۱۱۸ تن (به ارزش ۶۱ هزار دلار) زنجیره تیتان، ۲۷ تن (به ارزش ۱۶ هزار دلار) نیکل و ۲۱۳ تن (به ارزش ۱۴ هزار دلار) میکا و غیره بود.

کد خبر 68787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =