۶۵ درصد برنامه اکتشاف در نیمه نخست امسال عملیاتی شد/ انجام ۲۶۰ هزار متر حفاری اکتشافی

مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به انجام ۲۶۰ هزار متر حفاری اکتشافی، اعلام‌کرد: ۶۵ درصد برنامه پیش بینی شده اکتشافات ایمیدرو در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ عملیاتی شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از ایمیدرو، «احمد فتاحی مجلج»روز یکشنبه در گردهمایی مدیران و کارشناسان اکتشاف ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی حفاری که برای محدوده‌های اکتشافی واحدهای زیر مجموعه ایمیدرو و ایمیدرو انجام گرفت، برای امسال ۴۰۰ هزار متر اکتشاف پیش بینی شده بود.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۶۰ هزار متر اکتشاف انجام گرفت که نسبت به برنامه پیش بینی شده ۶۵ درصد آن عملیاتی شده است.

این مقام مسوول درباره برنامه‌ ایمیدرو برای کشف معادن جدید، خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه ایمیدرو تضمین ماده اولیه صنایع معدنی در کشور را بر عهده دارد، بنابراین برنامه اکتشافات عناصر پایه، کانسنگ آهن، زغال سنگ و پلی متال را در دستور کار دارد.

وی ادامه‌داد: از این رو، پروانه‌های اکتشافی جدیدی وجود دارد که به نام ایمیدرو ثبت شده و امیدواریم با انجام عملیات اکتشافی، به ذخایر جدیدی دست یابیم.

شناسایی ۲۶ محدوده اکتشافی بوکسیت

فتاحی مجلج درباره فعالیت‌ها و برنامه های اکتشافی شرکت آلومینای ایران، بیان داشت: با توجه به اختصاص یافتن ذخایر کشف شده بوکسیت برای مصرف در شرکت آلومینای ایران و همچنین محدودیت های موجود در این ذخایر، نیاز بود که اکتشافات و توسعه ذخایر جدید در دستور کار ایمیدرو قرار بگیرد.

وی افزود: بر این اساس، نتایج مطالعات این پهنه منجر به شناسایی ۱۰ محدوده اکتشافی در استان خراسان شمالی، ۱۲ محدوده در استان سمنان و چهار محدوده در کهگیلویه و بویراحمد شد که امیدواریم با اکتشاف سیستماتیک در این محدوده‌ها، ذخایر جدیدی به ذخایر بوکسیت کشور اضافه شود.

کد خبر 68810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =