ایفیک در مسیر ارتقاء شفافیت و بهبود عملکرد

شرکت مادرتخصصی سرمایه گذاری خارجی ایران با سه هزار میلیارد تومان زیان انباشته به دولت سیزدهم رسید، اما ظرف مدت پنج ماه دو مجمع عمومی معوق را برگزار کرد تا زیان‌های انباشته احصاء و بستر شفاف‌سازی فراهم شود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از وزارت اقتصاد، در راستای ماموریت‌های ابلاغی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رویکرد مدیریت جدید شرکت مادرتخصصی سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) در سال جاری، هیات مدیره این مجموعه ظرف مدت پنج ماه دو مجمع معوق سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را در خردادماه ۱۴۰۲ برگزار کرد که این امر منجر به احصاء زیان‌های انباشته این شرکت در سنوات گذشته و ایجاد بستری در جهت شفاف سازی و پیشبرد اهداف مجموعه در مسیر رشد و بهره وری شد.

براساس صورت مالی نهایی ۱۳۹۹ ، این شرکت در دولت گذشته بیش از سه میلیارد تومان زبان داشته است و تحویل این شرکت در چنین شرایطی به دولت جدید، عزم و تدبیر جدی را برای اصلاح امور و خروج شرکت از زیان می‌طلبید .

همچنین، با حمایت وزیر اقتصاد و با تلاش و همکاری سازمان حسابرسی (حسابرس و بازرس قانونی شرکت) و با وجود آنکه تنها پنج ماه از زمان برگزاری مجامع عمومی معوق سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ سپری شده است، حسابرسی ۱۴۰۱ این شرکت نیز نهایی شده و جلسه مجمع عمومی ۱۴۰۱ طی هفته آتی با وزیر اقتصاد و رئیس مجمع عمومی برگزار می‌شود. در دولت سیزدهم، وزارت امور اقتصادی و دارایی با رویکردی موثر مصمم به ارتقاء شفافیت و بهبود عملکرد شرکت‌ها و مجموعه‌های وابسته به خود است.

کد خبر 68926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =