بانک آمریکایی: اوپک نمی‌گذارد قیمت نفت کمتر از ۸۰ دلار شود

بانک گلدمن ساکس در آستانه نشست اوپک پلاس، پیش‌بینی کرد، اوپک از قدرت قیمت‌گذاری خود برای نگه داشتن قیمت در بازه ۸۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه استفاده خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز به نقل از اویل پرایس، بانک گلدمن ساکس در آستانه نشست ۲۶ نوامبر اوپک پلاس، پیش‌بینی کرد، اوپک اجازه نخواهد داد که قیمت نفت در سال آینده به زیر ۸۰ دلار در هر بشکه افت کند و از قدرت قیمت‌گذاری برای نگه داشتن قیمت در بازه ۸۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه استفاده خواهد کرد.

به دنبال تمرکز بازیگران بازار بر نگرانی در مورد دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی آمریکا و چین، قیمت نفت در هفته گذشته به کمترین رقم از ماه جولای رسید.

قیمت نفت خام آمریکا به کمتر از ۷۵ دلار در هر بشکه و نفت خام برنت به کمتر از ۸۰ دلار در هر بشکه رسید.

فقط در روز پنج‌شنبه قیمت نفت ۵ درصد کاهش یافت و روز جمعه چهارمین هفته متوالی را کاهشی را ثبت کرد.

قیمت نفت از بالاترین رقم در اواخر ماه سپتامبر تاکنون ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

گروه استراتژی ساکسو بانک در روز جمعه در یادداشتی نوشت: «قیمت نفت خام در روز پنج‌شنبه نزدیک به ۵ درصد کاهش یافت و قیمت نفت برنت به زیر ۷۷ دلار رسید که دلیل آن افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی در مورد تقاضا بود.»

قبلا وقتی قیمت نفت به ۷۵ دلار رسیده بود،اوپک واکنش نشان داده بود و این گروه در ۲۶ نوامبر نشست دارند و در آنجا در مورد چگونگی واکنش به تضعیف قیمت نفت و نگرانی در مورد سقوط احتمالی رشد اقتصادی جهانی که می‌تواند بر تقاضا تاثیر بگذارد، تصمیم‌گیری خواهند کرد.

با این حال، به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، «ما معتقدیم که اوپک با قدرت قیمت‌گذاری خود، قیمت نفت برنت را میان ۸۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه نگه می‌دارد.»

کد خبر 69018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =