بخش خصوصی کشور با مولدسازی تقویت می‌شود

دبیر کانون کارگزاران بورس با تاکید بر این که مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت، بخش خصوصی کشور را احیاء می‌کند، اظهار کرد: ورود دارایی‌های مازاد دولت در بازار سرمایه موجب رونق این بازار می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت اقتصاد، «عظیم ثابت» با اشاره به به اولین عرضه املاک مازاد دولت در بورس کالا، گفت: همه ظرفیت‌های سازمان بورس می‌توانند در راستای ارزش افزایی دارایی‌های مازاد دولت نقش موثری را ایفا کنند.

کارگزاری‌ها آماده بازاریابی برای مولدسازی

وی بر اهمیت بخش خصوصی در اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: اقتصاد مردمی یا به‌ عبارتی هدایت هدفمند سرمایه و اراده مردم در امور اقتصادی کشور، از جمله الگوهای جهانی برای انتقال هژمونی دولت به شرکت‌های بخش خصوصی است، زیرا انحصار قدرت اقتصادی در دولت موجب رکود بازار آزاد مردمی می‌شود.

دبیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار به لزوم تامین منافع بخش خصوصی برای همکاری با دولت اشاره کرد و گفت: کارگزاری‌های بورس می‌توانند نقش بازاریابی را برای اموال مازاد دولت ایفا کنند، به شرطی که منافعی برای آن‌ها از جمله کارمزد یا معافیت مالیاتی درنظر گرفته شود.

تقویت مولدسازی با ابزارهای بازار سرمایه

ثابت، کارگزاران بازار سهام را خط مقدم جذب سرمایه مردمی دانست و خاطرنشان کرد: سهام‌دار کردن مردم از طریق بازار شفاف سرمایه یکی از ابزارهای جلب اعتماد و سرمایه عمومی برای مولدسازی است.

وی درباره ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری اظهار کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری برای دارایی‌های مازاد دولت در قالب صندوق‌های بورسی به همراه تضامین مالی، می‌تواند موجب ارزش افزایی آن‌ها و بازدهی بیشتر مولدسازی شود.

دبیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در رابطه با مسائل حقوقی کمک بخش خصوصی به مولدسازی دارایی‌های دولت توضیحاتی داد و تشریح کرد: بعضی از حقیقی‌ها برای سرمایه‌گذاری در زمینه املاک مازاد دولت از برخی مسائل حقوقی مربوط به اعمال قدرت دولت واهمه دارند، در همین راستا انتظار می‌رود در راستای جلب اعتماد بخش خصوصی امتیازات ویژه‌ای برای کسانی که در بخش دولتی سرمایه گذاری می‌کنند، در چارچوب قانونی در نظر گرفته شود.

عظیم ثابت در پایان از اعلام آمادگی کارگزاری‌های بورسی برای اقدام در زمینه مولدسازی خبر داد و گفت: جلسات و همایشات خوبی برای تعامل بیشتر کارگزاران بورسی و نهادهای اقتصادی دولت باید درنظر گرفته شود، با این حال اگر در کمیته‌ها و هیات‌ عالی مولدسازی نسبت به همکاری با کارگزاری‌ها مصوب شود، زمینه همکاری فعالان این صنعت راحت‌تر خواهد بود.

کد خبر 69044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =