سهولت در انتقال مالی با عضویت ایران در بریکس

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل گفت: یکی از مشکلات دو کشور چگونگی نقل و انتقالات مالی است که با توجه به عضویت ایران در بریکس می‌توانیم با توافقات بانک‌ها مبادلات پولی را تسهیل کنیم.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، «فخرالدین عامریان» در دیدار با سفیر جدید برزیل در ایران همراه با اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور خواستار تداوم همکاری‌های دوجانبه شد و تصریح‌کرد: سفیر می‌تواند با بازدید از استان های مختلف ایران، از نزدیک با پتانسیل‌های موجود در هر یک از استان‌ها آشنا شود.

وی خاطرنشان‌کرد: سفرهای استانی با حضور نمایندگان اتاق مشترک و سفارت برزیل می‌تواند زمینه‌ساز مناسب و موثری به‌منظور هموار کردن مسیر تجار ایرانی در برزیل شود.

عامریان با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل بین تاجران ایرانی و برزیلی انتقال پول است، تاکید کرد: این شرایط با توجه به عضویت ایران در گروه بریکس به سهولت رفع می شود و به‌زودی می توانیم با توافقات بانک‌های هر دو کشور برای ایجاد صندوق مشترک پولی نسبت به پرداخت مطالبات ارز حاصل از صادرات یا واردات بازرگانان اقدام کنیم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل، استفاده از پتانسیل موجود در سفارت برزیل را عامل مهم در رفع این مشکل دانست.

توسعه تعاملات تجاری با ایران در دستور کار است

در این دیدار سفیر برزیل ضمن خوش آمدگویی به اعضای هیات مدیره اتاق مشترک، طرح بازدیدهای استانی را بسیار موثر خواند و خواستار برنامه‌ریزی در این زمینه شد.

«ادواردو گرادیلونه» با اشاره به سابقه تجاری میان دو کشور، توسعه و ارتقای سطح تعاملات تجاری با ایران را یکی از برنامه های اصلی خود عنوان کرد و گفت: مشارکت و تعامل راهبردی با اتاق مشترک در این زمینه می تواند موانع موجود را تا حدود زیادی رفع کند.

عمده روابط تجاری ایران و برزیل در حوزه کشاورزی است. در سال ۲۰۲۱ میلادی روابط تجاری دو کشور در شکل مستقیم نزدیک به ۲ میلیارد و همراه با رقم تجارت غیرمستقیم کمتر از سه میلیارد دلار برآورد می شد. سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) رقم رسمی حدود پنج میلیارد و در مجموع با تجارت غیرمستقیم بالای ۶ میلیارد دلار بود.

کد خبر 69054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =