برداشت سقف پرداخت، موجب نارضایی و شکاف عمومی جامعه می‌شود

یک کارشناس کسب و کار گفت: سال‌ها تلاش شد تا پرداخت‌ها در کشور عادلانه باشد و با انضباط مالی انجام شود، اما مصوبه جدید مجلس در برداشتن سقف پرداختی ها نگران کننده است و موجب نارضایی و شکاف عمومی جامعه می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، «حمید حاج اسماعیلی»روز سه شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: در گذشته قانون مدیریت خدمات کشوری درست اجرا نشد و قانون پرداخت هماهنگی هم با مصوبه های دولت و مجلس که برای کنترل پرداختی ها و سقف عادلانه حقوق در نظر گرفته شده بود تا از فسادها جلوگیری کند، نیمه کاره رها شد.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تلاش شد تا در نظام هماهنگ حقوق بازنگری هایی انجام شود که بعدها با مستثنی کردن برخی سازمان ها، آن هم بی نتیجه ماند و در حال حاضر با توجه به شرایط سخت اقصادی به مناقشه ای ملی تبدیل شده است.

حاج‌اسماعیلی با اشاره به اینکه بخشی از حقوق بگیران به زیر خط فقر رسیدند، گفت: در این برهه زمانی و با همه مشکلات، اینکه چگونه مجلس به برداشتن سقف پرداختی تن داده جای سوال دارد؛ زیرا با اجرای این مصوبه راه برای پرداخت‌های ناعادلانه حقوق نجومی و مزایای آنچنانی برای افراد خاص باز می‌شود.

وی با اشاره به معطوف دانستن ۶۵ تا ۷۰درصدی بودجه به پرداخت دستمزدها، تصریح‌کرد: با این مصوبه، نارضایتی عمومی گسترش یافته و شکاف بین دو اقلیت مدیران و اکثریت مردم بیشتر می شود.

این کارشناس کسب و کار با تاکید بر اینکه منابع کشور برای همه آحاد جامعه است، گفت: بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی با درآمدهای خاص، اساسنامه های مستقلی برای استفاده از تسهیلات داشتند و نیازی به این مصوبه ‌با توجه به حداقل حقوق کارگری و بازنشستگی نبود، زیرا فقط گروه خاص و عده محدودی از آن بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 69101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =