عملیات عمرانی مرحله دوم شهر فرودگاهی امام (ره) آغاز شد

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به آغاز عملیات عمرانی فاز دوم شهر فرودگاهی امام‌خمینی‌(ره)، آن را آرزوی دیرینه ملت شریف ایران برشمرد و گفت: ۱۵ سال بود که این پروژه به جریان افتاده بود و امروز به دست مبارک مردم عملیات اجرایی یکی از پروژه‌های تاثیر گذار دولت سیزدهم آغاز می‌شود.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، «سعید چلندری» آغاز عملیات عمرانی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را آرزوی دیرینه ملت شریف ایران برشمرد و افزود: در سنوات گذشته این گلایه به ما می‌شد که وضعیت این فرودگاه در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست، اما از ابتدای شروع دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی شد و اعتراضات در ایام نوروز، حج و عتبات عالیات به صفر رسید و اقدامات بسیار خوبی در روان‌سازی پذیرش و اعزام مسافران انجام شد.

وی با اشاره به همکاری مطلوب فرودگاه امام (ره)، پلیس، واجا و گمرک فرودگاهی، بیان‌داشت: در عین حال، فضا محدود بود و ما شرمنده مردم شدیم.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه راه‌اندازی ترمینال «سلام» از دولت هشتم شروع شده بود، یادآور شد: این ترمینال در سال نخست دولت سیزدهم با استاندارد روز جهان به بهره‌برداری رسید و آن ترمینال به عنوان ترمینال زیارتی خدمت‌رسانی می‌کند.

وی خاطرنشان‌کرد: ۱۵ سال بود که مرحله دوم فرودگاه به جریان افتاده بود، اما توانستیم با همکاری تیم کارشناسی، پیمانکاران، شرکت «هاکان» و قرارگاه خاتم ۷۶ جلسه بالای سه ساعت و پنج ساعت برگزار کنیم که امروز به دست مبارک مردم عملیات اجرایی یکی از پروژه‌های تاثیرگذار دولت سیزدهم آغاز می‌شود.

چلندری تصریح‌کرد: اگر اختیارات لازم از سوی وزیر راه‌وشهرسازی در این دوره به مسوولان فرودگاه امام خمینی (ره) داده نمی‌شد، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی نبودیم.

فرودگاه امام خمینی (ره) قطب جدید هوایی خاورمیانه می‌شود

«لیو کان» مدیرعامل شرکت هاکان انرژی چین، توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را نقطه عطف همکاری ۲۵ ساله ایران و چین عنوان کرد و گفت: شاهد توسعه فرودگاهی هوشمند، سبز، بشر دوستانه با ظرفیت سالانه ۳۵ میلیون مسافر و یک قطب جدید هوایی در خاورمیانه خواهیم بود.

وی در آیین شروع عملیات عمرانی فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: رئیس جمهور چین تصریح کرده است که همواره رابطه چین و ایران با نگاه استراتژیک توسعه خواهد داد و بدون در نظر گرفتن هر گونه تغییر در شرایط مختلف به روابط خود ادامه خواهد داد.

لیو کان افزود: در توافق بیست و پنج ساله به توسعه زیرساخت‌ها اشاره شده است و در جلسات مشترک ابتکارهایی در زمینه جاده ابریشم ارائه شد که ساخت جاده ابریشم زمینی، دریایی و هوایی را تسریع کند.

مدیرعامل شرکت هاکان انرژی توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را نقطه عطف همکاری ۲۵ ساله ایران و چین عنوان کرد و گفت: شاهد توسعه فرودگاهی هوشمند، سبز، بشر دوستانه با ظرفیت سالانه ۳۵ میلیون مسافر و یک قطب مرکز هوایی جدید در خاورمیانه خواهیم بود.

لیو کان تاکید کرد: با همکاری هاکان انرژی و قرارگاه خاتم الانبیا این پروژه سرمشق مشترک چین و ایران می‌شود.

وی با اشاره مثل ایرانی «دل به دل راه دارد» گفت: با اجرای پروژه فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پروژه جاده ابریشم، مسیر جدیدی در همکاری های فی مابین چین و ایران ایجاد می‌شود.

کد خبر 69194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =