گام های موثر برای افزایش تجارت ایران و ترکیه

سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره به برنامه ریزی سازمان برای افزایش تجارت کشورمان با ترکیه گفت: تا سال آینده دومین رایزن بازرگانی کشورمان به ترکیه اعزام می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، عبدالامیر ربیهاوی، سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت، اظهار داشت: ترکیه جزو ۵ شریک نخست تجاری ایران است. تجارت ترکیه سالانه با جهان حدود ۶۱۸ میلیارد دلار است که از این میزان سهم تجارت این کشور با ایران در سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد دلار بود.

ربیهاوی در ادامه افزود: در ۷ ماهه امسال صادرات ایران به ترکیه ۲ میلیارد و ۷۴۹ میلیون دلار رسید و واردات ایران از این کشور ۳ میلیارد و ۷۵۹ میلیون دلار بود.

وی درباره برنامه ریزی‌های سازمان توسعه تجارت برای افزایش تجارت کشورمان با ترکیه بیان کرد: برنامه ریزی‌هایی برای افزایش تجارت با کشورهای هدف بویژه کشورهای همسایه انجام داده ایم. تشکیل کارگروه‌ها و میزهای تخصصی نخستین گام‌ها برای افزایش تجارت است. در این کارگروه‌ها به کمک رایزن‌ها و سفارتخانه‌ها نقشه راهی برای توسعه صادرات با کشورهای همسایه بویژه ترکیه ترسیم می‌شود.

سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت افزود: در حال حاضر رایزن بازرگانی فعال در استانبول داریم، و برنامه ریزی شده که تا سال آینده رایزن بازرگانی دیگری به آنکارا اعزام شود. با فعالیت این دو رایزن امیدواریم گام‌های موثری در افزایش صادرات کشورمان برداشته شود.

عبدالامیر ربیهاوی در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری دو کشور از دیگر تدابیر سازمان توسعه تجارت برای افزایش تجارت با ترکیه است.

وی در پایان با اشاره به سفر رئیس جمهور به ترکیه در هفته جاری خاطر نشان کرد: در این سفر مذاکراتی برای رفع موانع و آسیب‌ها در حوزه‌های تجارت، حمل و نقل، استاندارد و ... انجام می‌گیرد. همراه رئیس جمهور هیئت تجاری از کشورمان نیز به ترکیه سفر می‌کند تا در نشست‌ها و رویدادهای تجاری شرکت کند.

کد خبر 69226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =