حجم آب ورودی به سدها ۱۱ درصد رشد کرد

سخنگوی صنعت آب کشور، میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ماه) تا تاریخ چهارم آذرماه را معادل سه میلیارد و ۲۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از شرکت مدیریت شبکه منابع آب ایران، «فیروز قاسم‌زاده» روز دوشنبه افزود: ورودی سدهای کشور از ۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون مکعب در سال گذشته به سه میلیارد و ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش‌یافته است که نشان از رشد ۱۱ درصدی ورودی سدهای کشور دارد.

وی درباره خروجی سدهای کشور نیز گفت: خروجی سدهای کشور از سه میلیارد و ۸۱۰ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به چهار میلیارد و ۸۶۰ میلیون مترمکعب رسیده است که نشانگر رشد ۲۷ درصدی میزان تأمین مصارف از محل سدها نسبت به سال گذشته است.

قاسم‌زاده، موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ چهارم آذرماه با ۴۰ درصد پرشدگی، معادل ۱۹ میلیارد و ۸۷۰ میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: این میزان نشانگر رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره وضعیت سدهای برخی حوضه‌های آبریز، بیان داشت: اکنون ۱۳ سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه حدود ۲۴ درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: همچنین مجموع پنج سد تأمین‌کننده آب شرب تهران نیز به طور متوسط ۱۶ درصد پُرشدگی دارند که نشانگر سه درصد افزایش نسبت به سال گذشته است.

کد خبر 69264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =