تامین ۸۰ درصد تجهیزات طرح‌های پتروشیمی از داخل/ داخلی‌سازی ۱۵ کالای صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد تجهیزات و کالاهای مورد نیاز طرح‌های پتروشیمی در دولت سیزدهم توسط شرکت‌های داخلی تهیه شده است، گفت: نزدیک‌به ۱۵ کالا و تجهیز صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی‌سازی ساخته شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت نفت، «مرتضی شاهمیرزایی» با تأکید بر تمرکز این شرکت در تأمین کالا و تجهیزات از داخل اظهار داشت: در دولت سیزدهم نزدیک‌به ۱۰ میلیارد دلار صرف تأمین تجهیزات و کالاهای طرح‌های پتروشیمی شده که بیش از ۸۰ درصد (حدود هشت میلیارد دلار آن) از سوی شرکت‌های داخلی تهیه شده است و بخشی از آنها برای بار اول بوده است که پیش از این از خارج تأمین می‌شد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه حدود ۱۵ کالا و تجهیز صنعت پتروشیمی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم داخلی‌سازی ساخته شده است، افزود: هم‌اکنون در حداکثر ۹۰ درصد و حداقل ۴۰ درصد طرح‌های پتروشیمی از کالا و تجهیزات ساخت داخل استفاده می‌شود.

وی، توانمندی شرکت‌های داخلی در ساخت تجهیزات و کالاهای ثابت را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح‌کرد: هم‌اکنون سازندگان ایرانی بسیاری در حال ارائه خدمات به کشورهای همسایه و آسیای جنوب شرقی هستند که ۹ سازنده ایرانی از صادرکنندگان تجهیزات عمده در بازارهای جهانی به‌شمار می‌روند.

شاهمیرزایی درباره محورهای راهبردهای دولت در حوزه پتروشیمی، افزود: مهم‌ترین بخش راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تکمیل توسعه زنجیره ارزش و حمایت از دانش‌بنیان‌ها، ساخت داخل و بومی‌سازی کاتالیست‌هاست.

وی تأکید کرد: راهبرد دولت در حوزه تولید، استفاده حداکثری از ظرفیت نصب‌شده در صنعت پتروشیمی با استفاده از دانش و ساخت داخل است.

کد خبر 69323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =