تعیین تکلیف ۲۳ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در ۷ ماهه امسال

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از تعیین تکلیف ۲۳ هزار میلیارد تومانی کالاهای اموال تملیکی در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدعبدالمجید اجتهادی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه حدود ۲۳ هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی تعیین تکلیف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هشت هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان بود، رشد ۱۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: کالاهای اموال تملیکی به چهار طریق مختلف از جمله استرداد، اعاده، انهدام و فروش تعیین تکلیف می‌شود که اعاده کالا (بازگشت کالا به صاحبان اصلی) بیشترین سهم را داشته است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی به صاحبان اصلی بازگشت، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که سه هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان بوده است رشد ۳۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

اجتهادی عنوان کرد: فروش کالاهای اموال تملیکی از طریق مزایده و حراج الکترونیکی در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است، به‌گونه‌ای که امسال چهار هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان کالا به فروش رفته که این آمار در هفت ماه سال گذشته ۲ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه انهدام کالاها کاهش ۱۹ درصدی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا در هفت ماه امسال ۶۳۶ میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی منهدم شد و در استرداد کالاها نیز رشد ۷۳ درصدی را شاهد هستیم.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه ۷۰ حراج خرده فروشی امسال برگزار شده است، گفت: سامانه خرده فروشی در خردادماه امسال راه‌اندازی شد. این امر امکان دسترسی همه مردم را برای خرید کالاها به صورت خرده فروشی را فراهم کرد و بیش از ۱۲۰۰ قلم کالا فروخته شده است. پیش از این کالاها تنها به صورت عمده‌ای از طریق مزایده الکترونیکی عرضه می‌شد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بیان کرد: فروش کالاها در این سازمان از طریق مزایده الکترونیکی نیز عرضه می‌شود که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مزایده‌های الکترونیکی ۱۱۵ درصد رشد به ثبت رسیده است.

کد خبر 69346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =