پیش‌بینی ثبات قیمت طلا و سکه در روزهای آتی

فعال بازار طلا گفت: با وجود افزایش بهای انس جهانی در هفته گذشته پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه و طلا تا روز دوشنبه و آغاز به کار مجدد بازارهای جهانی، تغییر نکند.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، محمد کشتی آرای در گفت‌وگویی در خصوص تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا به دلیل تحولات سیاسی دوباره سیر صعودی داشت و هر انس جهانی طلا با ۳۸ دلار رشد به ۲ هزار و ۴۰ دلار رسید و فلزاتی همچون نقره، پالادیوم و پلاتین هم افزایش یافت.

فعال بازار طلا، افزود: در حالیکه نرخ ارز در بازار ثابت بود و نوسانی نداشت اما رشد طلای جهانی باعث شد که قیمت سکه و طلا در طول هفته سیر صعودی داشته باشد.

وی اظهار داشت: در هفته نخست آذرماه به طور میانگین هر سکه طرح قدیم ۱۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و سکه‌های یک گرمی تغییری نداشت.

کشتی آرای گفت: افزایش ۳۸ دلاری بهای انس جهانی موجب شد هر مثقال طلای آب شده نیز ۱۸۰ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشته باشد و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۴۱ هزار تومان افزایش یابد.

وی افزود: حباب سکه با وجود افزایش قیمت تغییری نداشت و پنج میلیون تومان بود و در نتیجه عرضه و تقاضا متعادل بود.

این فعال بازار طلا، پیش بینی کرد با توجه به تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه تا روز دوشنبه و شروع بازارهای جهانی قیمت‌ سکه و طلا تغییری نداشته باشد.

کد خبر 69377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =