اهمیت بالای نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر در توسعه روابط دو کشور

رئیس مرکز بین‌الملل وزارت نیرو با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر، گفت: باتوجه‌به مناسبات سازنده سیاسی طرفین و تأکیدات رؤسای دو کشور، برگزاری نهمین کمیسیون ایران و قطر از اهمیت بسیار بالای در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور برخوردار است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از وزارت نیرو، «مجتبی اکبری» با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر، افزود: این اجلاس به‌صورت سالیانه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو هیات بلندپایه از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و شورای روابط تجاری دو کشور، برای توسعه و تعمیق مناسبات دوستانه دو کشور در تهران برگزار می‌شود.

رئیس مرکز بین‌الملل وزارت نیرو خاطرنشان‌کرد: این کمیسیون در قالب چهار کمیته تخصصی از دو کشور شامل کمیته تجارت (بازرگانی، صنایع و اتاق‌های بازرگانی، بانکی، گمرکی و بیمه)، کمیته زیرساخت (راه و شهرسازی، کشاورزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و کار)، کمیته اجتماعی و فرهنگی (گردشگری و صنایع‌دستی، بهداشتی، علوم و پژوهش، قضائی و حقوق) و کمیته انرژی (آب و فاضلاب، برق و نقت و گاز و محیط‌زیست) برگزار می‌شود.

دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر گفت: در حاشیه این اجلاس، نمایشگاه تخصصی از دستاوردهای ایران در حوزه «صنایع مواد غذایی»، «بهداشت، درمان و دارویی»، «صنعت کشاورزی» و «دانش‌بنیان‌ها» و «انرژی» در حوزه ستادی وزارت نیرو باهدف معرفی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در صنایع پایه برگزار می‌شود.

نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر در ماه جاری (۱۸ تا ۲۰ آذر) به ریاست «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و قطر در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 69403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =