معاون وزیر صمت: محدودیت‌های ارزی برای صنایع پیشران برطرف شد

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برطرف شدن مشکلات ناشی از محدویت های ارزی برای واحدهای تولیدی پیشران به خصوص در حوزه ماشین آلات کشور خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد مهدی برادران روز شنبه در بازدید از یک شرکت تولیدکننده مقوا وکارتن در آمل افزود: طبق تفاهم صورت گرفته با مدیران بانک مرکزی، مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی می توانند از این ظرفیت جدید ایجاد شده بهره مند شوند.

وی ادامه داد: البته اولویت نیز در حوزه تخصیص ارز به صنایعی پیشران، عمومی و مورد نیاز اصلی مردم هستند، اختصاص می یابد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با بیان اینکه پارسال با چالش تامین کالاهای اساسی در کشور مواجه بودیم و اکنون این مشکل به طور کامل برطرف شده است، اظهارداشت: در حوزه لوازم خانگی، شوینده ها، پوشاک، کاغذ و دیگر محصولات دراین حوزه در بازار به وفور کالا موجود است و درحال رقابت با نمونه های داخلی و خارجی هستند.

براساس این گزارش، بنا به اظهار نظر وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت ۵۱ رشته فعالیت در زمینه محصولات شیمیایی و پتروشیمی، فلزات اساسی، غذایی و آشامیدنی، وسایل نقلیه موتوری و تجهیزات حمل و نقل دریایی، ماشین آلات و تجهیزات، لاستیک و پلاستیک، ماشین آلات و دستگاه های برقی، وسایل ارتباطی و تجهیزات پزشکی، نساجی و پوشاک و کاغذ و محصولات کاغذی، رشته فعالیت‌های پیشران و دارای اولویت معرفی شدند.

وی افزود: وزارت صمت دراین مدت با ظرفیت سازی خوبی که درکشور ایجاد کرده به سمت داخلی سازی و عمق بخشی به تولیدات داخلی رفته است تا علاوه بر تکمیل زنجیره های تولیدی، به سمت خودکفایی وتامین ارزش محصولات برویم.پ

برادران، به اقدام دیگری درخصوص هماهنگی با وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی وآموزش وپرورش و درخواست از شهرداری های سراسر کشور در امر جداسازی وتفکیک مقوا وکاغذهای بازیافتی اشاره و خاطرنشان کرد: این مهم یک ظرفیت بسیار خوب ومنبع سودآوری که کمتر مورد توجه قرار گرفته و می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: صنایعی که در گام دوم و در راستای افزایش ظرفیت تولید کاغذ ومقوا در کشور اضافه می شوند به نوعی در حوزه صنایع بازیافتی هستند که می توانند کمک کننده باشند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن وتجارت اظهار داشت: مجموعه این اقدام ها درحوزه صنعت سلولزی وچاپ وتولیدکاغذ می تواند کشور را در رسیدن به خوداتکایی نزدیک تر کند و نیز با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان برای برون رفت از مشکلات این حوزه گام برداشت.

کد خبر 69413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =