تکذیب آلودگی میگوی صادراتی ایران/ محموله ای از چین عودت نشد

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با تکذیب برگشت میگوی صادراتی این استان به دلیل آلودگی به پساب گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن میگوی تولید استان بوشهر صادر و هیچگونه مرجوعی از چین یا سایر کشورها نداشته‌ایم.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، مهدی تنگستانی با تکذیب برگشت میگوی صادراتی این استان از چین به دلیل آلودگی به پساب اظهار داشت: کل میگوی صادراتی به چین یا دیگر کشورها، براساس دستور العمل‌های بهداشتی آنها تولید و صادر می‌شود و دارای کد شناسایی است.

وی با بیان اینکه عمده میگوی کشور در این استان تولید و صادر می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن میگوی تولید استان بوشهر صادر و هیچگونه مرجوعی از چین یا سایر کشورها نداشته‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه از نظر عملی وجود آلودگی فاضلاب در میگوی امکان پذیر نیست، گفت: مزارع پروش میگوی ما نیز دستگاه‌های پیشرفته‌ای دارند و خود میگو به شدت به آلودگی حساس بوده و در صورت وجود آلودگی از دست می رود.

وی تصریح کرد: مزارع میگو پرورشی با کانال‌های فاضلابی که به دریا می ریزد، فاصله زیادی دارند و آلودگی منتقل نمی‌شود.

تنگستانی افزود: در تمام مزارع پرورش میگو دکتر دامپزشک وجود دارد و بررسی‌های بالینی را انجام می‌دهند و در تمام مراحل تولید تا فرآوری و بسته‌بندی و نگهداری برای صادرات نظارت دارند.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: این اقدامات برای عرضه میگو در بازار داخلی نیز انجام می‌شود و بعد از صدور گواهی حمل، اجازه خروج از مزرعه و فروش در بازار داده می‌شود.

کد خبر 69445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =