افزایش ۱۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق تا تابستان آینده

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: تلاش می‌شود با اقداماتی که در حال انجام است، بتوان ۱۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق تهران از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تا تابستان سال آینده اضافه شود.

به گزارش اگزیم نیوز، حبیب قراگزلو در حاشیه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای تهران روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون برای توسعه تجدیدپذیرها دو رویداد را رقم می‌زنیم که یکی ورود صنایع تحت پوشش این شرکت به حوزه توسعه تجدیدپذیر است.

وی ادامه داد: رویداد دیگر مناقصه‌هایی است که سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) برگزار می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: براین‌اساس در این مناقصه‌ها ظرفیت بیش از هزار و ۷۰ مگاوات از ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات در نظر گرفته شده، یعنی ۲۵ درصد به دلیل شرایط خاص برق منطقه‌ای تهران به این شرکت اختصاص داده شده است.

قراگزلو گفت: هفته گذشته پاکت‌های مناقصه باز و برنده‌ها مشخص شدند که امروز مقرر شد جلسه‌هایی با برنده‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: سایت خوبی در قم داریم که تا ۴۰۰ مگاوات ظرفیت برای آن دیده شده، اما در مناقصه چیز دیگری دیده شده است.

مدیرعامل برق تهران گفت: همچنین در اشتهارد و ورامین چند سایت مشخص شده و از این هفته با سرمایه‌گذاران جلسه خواهیم داشت.

قراگزلو ادامه داد: با توجه به اینکه این سایت ها تا ۲۰۰ مگاوات ظرفیت تولید دارند نیازمند به اتصال به زیرساخت‌های شبکه است؛ بنابراین باید با هماهنگی برق منطقه‌ای باشد که ما این کار را از این هفته بعد از مشخص‌شدن برنده‌ها شروع می‌کنیم.

وی افزود: بیش از ۳ هزار مگاوات صنایع در حوزه برق منطقه‌ای تهران داریم که نیاز مصرف این صنایع به نزدیک ۴ هزار مگاوات می‌رسد.

مدیرعامل برق پایتخت گفت: باتوجه‌به ماده ۱۶ قانون جهش تولید، صنایع باید هر سال یک درصد به تولید انرژی تجدیدپذیر خود اضافه کرده و آن را تا ۵ درصد برسد.

قراگزلو ابراز امیدواری کرد که تابستان سال آینده با توجه به استقبال خوبی که صورت‌گرفته بتوان از محل تجدیدپذیرها تا ۱۰۰ مگاوات به میزان ظرفیت تولید برق منطقه‌ای تهران اضافه کنیم و ۲ تا ۳ درصد برق را از این محل تأمین کرد.

کد خبر 69454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =