سرمایه‌گذاری ۲۳.۵ میلیارد دلاری امارات و قطر در ترکیه

رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی اعلام کرد که این کشور ۲۳.۵ میلیارد دلار از امارات و قطر برای ایجاد کریدور حمل و نقل آسیا به اروپا دریافت خواهد کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از آناتولی، صادرات ترکیه در ماه نوامبر امسال با ۵.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۳ میلیارد و ۱۱ میلیون دلار رسید.

عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه اعلام کرد که ارقام مربوط به صادرات ماهانه ترکیه که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده، به روز شده است.

وی گفت: علیرغم همه سختی‌ها، رشد صادرات این کشور که از ژوئیه آغاز شده بود، در ماه‌های اوت تا نوامبر ادامه یافت و به رکورد جدیدی رسید. در ۱۱ ماه گذشته، صادرات ترکیه ۲۳۲.۹ میلیارد دلار بوده است. این افزایش ۰.۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که ترکیه قصد دارد ۲۳.۵ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری از امارات و قطر برای ایجاد یک کریدور حمل و نقل داشته باشد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در کنفرانس اعضای کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی "کاپ ۲۸" به امارات سفر کرده است، طی اظهاراتی اعلام کرد که آنکارا ۲۳.۵ میلیارد دلار از امارات و قطر برای ایجاد کریدور حمل و نقل آسیا به اروپا دریافت خواهد کرد.

این پروژه‌ها شامل یک راه آهن و شبکه جاده ای از بندر فاو در عراق تا مرز ترکیه و یک مسیر ریلی از تنگه بسفر است.

سرمایه گذاری در پروژه عراق ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار و پروژه بسفر ۳ تا ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

اردوغان پس از اجلاس کاپ ۲۸ در دوبی راهی قطر می شود.

کد خبر 69465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =