رشد ۲۷۳ درصدی صدور بیمه‌نامه‌های اعتباری صندوق بیمه معدنی

ارزش صدور بیمه نامه های اعتباری صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در هشت ماه سال ۱۴۰۲، رشد ۲۷۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در این مدت ۴۴ بیمه‌نامه به ارزش بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال صادر شد. از این تعداد بیمه‌نامه، ۳۴ فقره «اعتباری» به ارزش ۳۳ هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال و بقیه مربوط به بیمه نامه «سرمایه‌گذاری» بود.

بررسی عملکرد صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی نشان می دهد، ارزش صدور بیمه نامه های اعتباری جهش ۲۷۳ درصدی و تعداد صدور رشد ۷۶ درصدی نسبت به هشت ماه سال ۱۴۰۱ داشته است.

رشد ارزش ریالی در صدور بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری

این روند در سایر بیمه‌نامه‌های صادر شده توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نیز قابل مشاهده است. به گونه ای که در بخش صدور بیمه نامه سرمایه گذاری، تعداد بیمه نامه ها از ۶ فقره در پایان سال قبل به ۱۰ فقره در هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ رسیده و از نظر ارزش ریالی نیز رقم این بیمه نامه ها از ۲۱۶ میلیارد ریال با افزایشی در حدود ۳۴۳ درصدی به ۹۵۷ میلیارد ریال افزایش داشته است.

ارزش بیمه‌نامه‌های در دست اقدام

برپایه این گزارش، همچنین ارزش تقاضاهای آماده برای صدور بیمه نامه در صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی افزون بر ۶۱ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال برآورد می شود.

پیش بینی می شود با احتساب بیمه نامه های صادره در دوره مورد اشاره، عملکرد صندوق در مجموع به رقم ۹۵ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال برسد.

سرمایه این صندوق حمایتی معادن بخش خصوصی تا ۱۶ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از مجموعه های تحت پوشش ایمیدرو است.

کد خبر 69542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =