افزایش نقش شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های زیربنایی تاجیکستان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان دیروز(جمعه)با فیض الدین قهارزاده وزیر مالیه (دارایی) تاجیکستان ملاقات و در خصوص همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از سفارت ایران در تاجیکستان، داود منظور با اشاره به روند صعودی همکاری تجاری بین دو کشور، نقش شرکت های توانمند ایرانی در بخش‌های صنایع معدنی، فلزی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و دانش بنیان و صدور خدمات فنی و مهندسی را در توسعه همکاری های فیمابین مهم ارزیابی کرد. ایشان با اشاره به نگاه رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اینکه "پیشرفت و امنیت تاجیکستان، پیشرفت و امنیت ایران است"، بر لزوم بهره برداری متقابل از ظرفیت های دو کشور دوست و برادر جهت توسعه همکاریها تاکید کرد.
وزیر مالیه تاجیکستان با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات بین دو کشور، توانمندی شرکت‌های ایرانی را در سطح عالی توصیف کرد و خواستار افزایش نقش شرکتهای ایرانی در اجرای پروژه های زیربنایی تاجیکستان از جمله ساخت سد و نیروگاه برق- آبی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست شورای حکام مرکز مقابله با بلایای طبیعی (اپدیم) به تاجیکستان سفر کرده، در ادامه رایزنی های خود با مقامات جمهوری تاجیکستان، روز جمعه۱۷ آذرماه با رستم نظرزاده، رئیس کمیته وضعیت‌های فوق‌العاده و دفاع شهروندی تاجیکستان ملاقات و در خصوص گسترش همکاری‌های دو کشور در بخش پیشگیری، مقابله و ترمیم آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
در این ملاقات که محمدحسن نامی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز حضور داشت، معاون رئیس جمهور کشورمان ضمن تشکر از میزبانی شایسته تاجیکستان از نشست شورای حکام اپدیم، با اشاره به اهمیت مسئله مقابله با بلایای طبیعی بویژه در سال‌های اخیر، بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه در این خصوص تأکید کرده و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران آماده تقویت همکاری‌ها و تبادل تجربیات در این بخش با کشور دوست و برادر تاجیکستان می‌باشد.

کد خبر 69597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =