تاکید «منظور» بر کاهش سهم نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۳

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست دیروز(یکشنبه)این کمیسیون گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گفت که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درآمدهای نفتی به ۳۰ درصد تقلیل پیدا کرده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، حسین علی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگویی با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در این جلسه داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه به تشریح برنامه‌های دولت در قالب لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداخت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گفت که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درآمدهای نفتی که در بودجه سال جاری ۳۵ درصد بود به ۳۰ درصد تقلیل پیدا کرده است.

حاجی دلیگانی افزود: درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده ۵۰ درصد افزایش یافته است اما این به معنای فشار بر مردم برای اخذ مالیات بیشتر نیست.

وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که مودیان مالیاتی که پیش از این ۲ میلیون و هشتصد هزار بود امروز افزایش چشمگیری داشته و همین موضوع موجب افزایش درآمدهای مالیاتی شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: آقای منظور اعلام کرد که برای لایحه بودجه سال آینده ۱۹ میلیارد دلار درآمد نفتی پیش بینی شده که ۱۵ میلیارد دلار آن برای تامین کالاهای اساسی به مصرف خواهد رسید و ۴ میلیارد دلار دیگر آن در حوزه‌ها و بخش‌های دیگر مصرف خواهد شد.

وی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین از نصب و راه‌اندازی سامانه صندوق پایانه‌های فروشگاهی براساس قانون پایانه‌های فروشگاهی از ابتدای دی جاری خبر داد و گفت: راه اندازی این سامانه عدالت در پرداخت مالیات را بیشتر خواهد کرد.

کد خبر 69666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =