شناسایی و ایجاد بازارهای بین‌المللی با برگزاری ایران اکسپو ۲۰۲۴

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران «ایران اکسپو» با هدف کشف و ایجاد بازارهای جدید صادراتی، ارتقا و توسعه بازارهای موجود برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، مجید تکبیری اظهار داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که بیش از سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از بیش از ۹۰ کشور جهان، حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ارتباط نزدیک با بخش خصوصی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است، افزود: نخستین گام در توسعه روابط اقتصادی و تجاری، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و شناخت متقابل ظرفیت‌های کشورهای دیگر است که در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ شاهد استقبال بی‌نظیر فعالان اقتصادی از این رویداد بودیم.

تکبیری با اشاره به اینکه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، شاهد تحولی در عرصه تجارت داخلی و خارجی کشور خواهیم بود، گفت: در این دوره تمرکز بر شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های ایرانی شامل صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات، صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی و گروه پتروشیمی می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: با حضور تجار، فرصت هم‌افزایی و آشنایی بازرگانان و سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده و شاهد حضور بهترین و بیشترین ظرفیت شرکت‌های بزرگ صادراتی ایران خواهیم بود .

وی تصریح کرد: فراهم کردن فضای برگزاری نشست‌های B۲B میان تجار و بازرگانان خارجی با حضور مترجمان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی از دیگر برنامه‌های ستاد برگزاری این رویداد است.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) با بیان اینکه همانند دوره قبلی نمایشگاه، فرصتی جهت بازدیدهای صنعتی از محصولات ساخت ایران برای تجار و بازرگانان خارجی فراهم خواهیم شد، گفت: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای جذب و آموزش قریب به ۳۰۰ مترجم تجاری در شش زبان زنده دنیا مانند انگلیسی، چینی، روسی، عربی، اسپانیایی و فرانسوی انجام شده است.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی و تجاری در دنیای امروز بدون در نظر گرفتن صنعت نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: اتکا به صادرات نفتی از ویژگی‌های خاص اقتصاد ایران است و همواره نوسانات قیمت نفت، سبب بی‌ثباتی درآمدهای ارزی و اقتصاد ایران شده است که همین امر عدم وابستگی به اقتصاد تک محصولی، تنوع بخشیدن به درآمدهای ارزی از طریق افزایش صادرات غیرنفتی و افزایش سهم اقتصاد ایران در تجارت بین‌الملل مورد تاکید برنامه‌های توسعه اقتصادی قرار داده است.

تکبیری افزود: برگزاری نمایشگاه‌هایی این‌چنینی در داخل کشور سبب ایجاد گفتمان بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های ایران از زبان تجار بین‌المللی خواهد بود و این در حالی است که در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، نیاز نیست تولیدکنندگان و تجار ایران هزینه‌های هنگفتی برای بازاریابی و سفر به کشورهای مختلف بپردازند.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در این نمایشگاه نیز همانند نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ در عمل نشان خواهیم داد که کشور ایران، تحریم‌پذیر نیست و رویدادهایی نظیر ایران اکسپو از اهمیتی راهبردی جهت تقویت بنیان‌های اقتصاد ایران، آن هم در شرایطی که تأکیدات گسترده‌ای بر تقویت بخش غیرنفتی اقتصاد ایران می‌شود.

کد خبر 69736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =