افزایش ۱۵۲ درصدی ارزش کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات کرمانشاه

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد ۲۱۹ درصدی وزن و افزایش ۱۵۲ درصدی ارزش کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه در هشت ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، «علی‌اصغر عباس‌زاده» روز شنبه وزن کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات این استان در هشت ماه سال جاری را ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۴۰۴ تن به ارزش ۹۰۶ میلیون و ۳۹۵ هزارو ۶۷۰ دلار ذکر و تصریح کرد: گمرک پرویزخان با ۸۸۰ میلیون و ۶۸۷ هزارو ۴۷ دلار به وزن ۲ میلیون و ۲۵۹ هزارو ۲۹۵ تن، از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان کرمانشاه، سهم ۹۷ درصدی ارزش و سهم ۹۸ درصدی وزن را از آن خود کرد.

وی اضافه کرد: این میزان کالای ترانزیتی از مبدا گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۲۱۴ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۱۴۸ درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان را از لحاظ ارزش سه درصد و از حیث وزن ۲ درصد و مقدار آن را ۲۵ میلیون و ۷۰۸ هزارو ۶۲۳ دلار به وزن ۴۳ هزارو ۱۰۹ تن عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه گفت: عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه را مازوت، نفتا، روغن صنعتی بیتومین و عمده کالای ترانزیت داخلی از مبدا این گمرکات ضایعات کارتن بوده است.

انجام فعالیت های تجاری در کرمانشاه در ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

کد خبر 69829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =