رشد ۲۰ درصدی مبادلات کالاهای نفتی در سال جاری

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان درخصوص حجم مبادلات کالاهای نفتی در سال جاری گفت: بخش نفتی بالغ بر ۲ میلیون و ۷۵۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، ابوطالب گرایلو با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی و جلوگیری از رسوب کالا در بنادر استان خوزستان، افزود: طی سال جاری در بندر امام خمینی (ره) که به عنوان هاب غلات کشور شناخته می‌شود، ۸ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۲۷۰ تن کالای اساسی تخلیه و ۸ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۲۲ تن از بندر خارج شده است. آمارها حاکی از عدم وجود کالای رسوبی در بندر امام خمینی (ره) است و آنچه باقی مانده باید توسط صاحبان کالا پیگیری و ترخیص شوند.

وی در خصوص حجم کالاهای نفتی از ابتدا تا ۲۰ آذرماه امسال، اظهار داشت: عملکرد ما در بخش نفتی بالغ بر ۲ میلیون و ۷۵۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته در راستای افزایش ظرفیت بندری برای ساخت انبارهای سرپوشیده اقدام به جذب سرمایه گذاری شد، گفت: ساخت ترمینال‌های مکانیزه نیز در دستور کار قرار دارد (که فاز اول یکی از این ترمینال‌ها در هفته دولت با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد) تا سرعت تخلیه افزایش پیدا کند و ریزش کالا به حداقل ممکن برسد.

سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در بندر امام (ره)

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری در بندر امام خمینی (ره) از ابتدای دولت سیزدهم گفت: مجموع اقدامات انجام شده و توافقنامه‌هایی که تا پایان سال جاری منعقد می‌شود به ۸ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: ظرفیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار تن مخازن نفتی در این بندر ایجاد شده است و طبق برنامه، ظرفیت آنها به ۵۵۰ هزار تن نیز افزایش می‌یابد. همچنین احداث ترمینال مکانیزه مواد معدنی با سرمایه مورد نیاز بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد. از طرفی در حال انعقاد قرارداد برای توسعه ظرفیت ترمینال کانتینری از ۶۰۰ به ۱۰۰۰ TEU در سال هستیم.

گرایلو از انعقاد قرارداد سرمایه گذاری تا پایان امسال برای بازسازی ترمینال قدیمی غلات و اتصال به سیلوها با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در سال خبر داد.

کد خبر 69838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =