کلیات لایحه بودجه قابل دفاع است؛ با دولت همکاری شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را قابل دفاع دانست و گفت: با کلیات لایحه موافقم و باید با دولت همکاری شود تا بودجه سال آینده هر چه زودتر تصویب شود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، رحیم زارع در گفت و گویی درباره بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: پس رد کلیات لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق مواردی چون تعیین منابع برای افزایش حقوق بازنشستگان را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ افزود: یک واحد درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای بودجه سال آینده در نظر گرفته شده بود که ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی حاصل از آن برای افزایش حقوق بازنشستگان تخصیص یابد.

زارع تصریح کرد: در خصوص خرید تضمینی گندم حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که رییس سازمان برنامه بودجه در نشست کمیسیون تلفیق توضیحات لازم را در این خصوص ارائه داد.

وی با اشاره به پیش بینی ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین ارز دارو و خرید کالاهای اساسی، عنوان کرد: همچنین برای بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان، مقرر شد که دولت ۲۰ درصد از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند تا همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شود.

نماینده مردم آباده در مجلس یازدهم یادآور شد: موارد مهم لایحه بودجه در نشست کمیسیون تلفیق با نمایندگان سازمان برنامه و دولت رفع شده است و در برخی از جزییات، ایرادات و ابهاماتی وجود دارد که امشب در نشست کمیسیون بررسی خواهد شد و کلیات لایحه بودجه به رای نمایندگان گذاشته می‌شود.

زارع، کلیات لایحه بودجه را قابل دفاع دانست و گفت: با کلیات لایحه موافقم و باید با دولت همکاری شود تا بودجه سال آینده که در حقیقت برای مردم است هر چه زودتر تصویب شود.

وی درباره سازوکار بررسی جزییات لایحه بودجه در صورت تصویب کلیات آن عنوان کرد: پس از تایید کلیات بودجه، ۱۰ روز کمیسیون‌های تخصصی مجلس و پنج روز نمایندگان مجلس فرصت دارند که پیشنهادهای خود را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند. کمیسیون تلفیق نیز ابتدا منابع و در ادامه مصارف بودجه را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با اشاره به نخستین سالی که بودجه در دو مرحله به مجلس ارسال شد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد کسری بودجه در منابع عمومی کمتر شده است و بودجه سال ۱۴۰۳ با توجه به اینکه تلاش شده با برنامه هفتم توسعه تطابق داشته باشد، بودجه بهتری نسبت به سالهای گذشته است.

در نشست علنی ۲۱ آذرماه مجلس شورای اسلامی، گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت و کلیات این لایحه به تصویب نمایندگان نرسید. قرار است فردا چهارشنبه پس از اصلاحات صورت گرفته در لایحه بودجه ۱۴۰۳، کلیات بودجه سال آینده برای دومین بار در صحن شورای اسلامی مجلس به رای نمایندگان گذاشته شود.

کد خبر 69945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =