کاهش دوباره نرخ سود وام نهضت ملی مسکن در دستور کار/ بذرپاش: برای اجاره سقف می‌گذاریم

وزیر راه و شهرسازی از پیگیری کاهش مجدد سود تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: با تعیین تکلیف قانون ساماندهی بازار اجاره مسکن، برای افزایش اجاره‌بها سقف تعیین می‌شود.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، مهرداد بذرپاش با یادآوری آغاز ساخت ۱۷۷ هزار واحد در بافت‌های فرسوده از ابتدای دولت سیزدهم، اظهار داشت:‌ از این تعداد ۵۴ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به تسهیل‌گری دولت برای تامین مسکن مردم، افزود:‌ در این راستا دولت تلاش کرده با تامین زمین و سیاست‌گذاری در پرداخت تسهیلات، شرایط را برای خانه دار کردن مردم تسهیل کند. همچنین در تلاشیم تا نرخ سود بازپرداخت تسهیلات مسکن (نهضت ملی مسکن) را که از ۲۳ به ۱۸ درصد رسانده‌ایم باز هم کاهش بدهیم.

وی یادآور شد:‌ تامین مصالح استاندارد با قیمت به‌صرفه از دیگر مواردی است که در دست پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که حذف رانت و سوداگری در اولویت قرار دارد، تصریح کرد:‌با توجه به اینکه امسال سال رشد تولید و مهار تورم است تمامی امکانات باید در خدمت تحقق این مهم باشند.

بذرپاش با اشاره به رشد ۳.۱ درصدی ارزش افزوده بخش ساختمان و مسکن در نیمه نخست امسال، بیان کرد:‌ این در حالی است که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ رشد بخش مسکن و ساختمان به ترتیب منفی ۱۳ و ۱۵ درصد ثبت شده بود.

وی با بیان این‌که تمامی تلاش‌ها برای مهار تورم در بخش مسکن است درباره بازار اجاره مسکن نیز گفت: منتظریم تا قانون سازماندهی بازار اجاره و مسکن هرچه سریع‌تر در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان، تعیین‌ تکلیف شود تا بتوانیم سقفی برای اجاره‌بها تعیین کنیم. هم‌اکنون برای بسیاری از بازارها قیمت‌گذاری انجام می‌شود که در تلاشیم در بخش مسکن و اجاره‌بها نیز این اتفاق بیفتد.

وی از تداوم نظارت بر عملکرد بنگاه‌های مشاور املاک و پلتفرم‌های خرید و فروش و اجاره مسکن خبر داد و اظهار داشت:‌ تمامی بخش‌ها از جمله شهرداری‌ها، نظام مهندسی ساختمان و سایر نهادها و دستگاه کمک کنند تا شاهد رونق تولید در بخش مسکن باشیم.

با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن خردادماه امسال از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته بود.

کد خبر 70009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =