سطح همکاری اعضای اتحادیه اوراسیا از سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس بالاتر است

رئیس‌جمهور بلاروس در اظهار نظری، سطح همکاری در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بسیار بالاتر از سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس دانست و بر ضرورت توسعه همکاری اعضا تاکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از وبگاه BelTA، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، روز گذشته (۲۵ دسامبر) در سن‌پترزبورگ به رسانه‌ها اظهار داشت: سطح همکاری در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) بسیار بالاتر از سازمان همکاری‌های شانگهای یا بریکس است لذا شرکا باید برای توسعه بیشتر این همکاری تلاش کنند.

لوکاشنکو ادامه‌داد: ما همه ائتلاف‌ها از جمله سازمان همکاری‌های شانگهای، بریکس و سایرین را بررسی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که اتحادیه اقتصادی اوراسیا پیشرفته‌ترین آنها است.

وی گفت: نه اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای و نه اعضای بریکس روابط نزدیکی با هم ندارند و برخلاف ما، هیچ‌کدام به یک زبان مشترک صحبت نمی‌کنند.

۲ برابر شدن تجارت در اوراسیا طی یک دهه گذشته

رییس جمهوری بلاروس خاطرنشان‌کرد: از همه مهم‌تر اینکه آن‌ها مثل ما فضای اقتصادی مشترک ندارند. ما تجارت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را در ۱۰ سال گذشته ۲ برابر کرده‌ایم. ما حجم عظیمی از کالاها و خدمات را در داخل اتحادیه تولید می‌کنیم. دیگر به چه چیزی نیاز داریم؟

وی تاکید کرد: باید در این مسیر بیشتر پیش رویم.

کد خبر 70145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =