قیمت نفت در روزهای پایانی ۲۰۲۳ با کاهش ۱۰ درصدی همراه شد

بازارهای نفتی در آستانه پایان سال ۲۰۲۳ شاهد کاهش متوسط ۱۰ درصدی قیمت نفت نسبت سال گذشته خواهد شد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز به نقل از رویترز، پس از ۲ سال متوالی افزایش قیمت، به نظر می‌رسد، بازارهای نفتی سال ۲۰۲۳ را با کاهش حدود ۱۰ درصدی قیمت نفت به پایان برسانند.

امسال تنش‌های ژئوپلتیکی، کاهش تولید و اقدامات بانک‌های مرکزی برای مهار تورم سبب شد تا این بازارهای نوسان شدید قیمت را تجربه کنند.

پس از اینکه برخی از شرکت‌های کشتیرانی تصمیم گرفتند تا دوباره از مسیر دریای سرخ استفاده کنند، قیمت نفت در روز پنج‌شنبه ۳ درصد افت کرد، اما امروز دوباره افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۵۲ سنت افزایش ۷۷.۶۷ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳۸ سنت افزایش ۷۲.۱۵ دلار معامله شد.

در حال حاضر هر ۲ شاخص نفتی در مسیر ثبت کمترین قیمت نفتِ‌ پایان سال از سال ۲۰۲۰ که همه‌گیری کرونا تقاضا را خراب کرد و قیمت کاهش یافت، قرار دارند.

این خبرگزاری انگلیسی مدعی است، کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت و هم‌پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، برای تقویت قیمت‌ها کافی نیست و شاخص‌های نفتی نسبت به بالاترین قیمت امسال، ۲۰ درصد کاهش یافته است.

۳۴ اقتصاددان و تحلیلگر پیش‌بینی کرده‌اند که با توجه تنش‌های ژئوپلتیکی که تقویت‌کننده قیمت‌هاست، کاهش تقاضا و رشد اقتصادی جهانی ضعیف سبب خواهد شد تا قیمت نفت در سال ۲۰۲۴ به طور متوسط به بشکه‌ای ۸۲.۵۶ دلار برسد.

کد خبر 70259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =