منظور: هوشمندسازی بودجه‌ای از اقدامات مهم دولت سیزدهم است

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم انجام گرفته در سه ماه گذشته توسط دولت، هوشمند سازی بودجه ای و ساماندهی پرداخت های حقوق و دستمزدهای کارکنان ادارات کشور است.

به گزارش اگزیم نیوز، داود منظور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان تخصصی امام خمینی تنکابن در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در مساله پرداخت های حقوق و دستمزد همه چیز را ساماندهی کردیم، یعنی تمام اطلاعات کارکنان دولت تا نیمه هر ماه بارگذاری می شود و ذیحساب ها و سازمان های استخدامی و برنامه ریزی آن را تایید می کند و در آخر هر ماه به صورت خودکار از طریق سامانه پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: با انجام این کار مهم، نظارت ها بر امور بهتر شده و سرعت کار بالارفته است و این راهبردها از جمله اقداماتی است که دولت دارد در هوشمند سازی بودجه ای انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از موضوع حساب واحد خزانه که به طور تقربیی اکنون به نتیجه رسیده و همه حساب ها تحت نظارت در بانک مرکزی قرار گرفته، تکمیل مدیریت یکپارچه مالی دولت هم جز اقداماتی است که داریم انجام می دهیم؛ البته نظارت های میدانی کمک می کند که ما مطمئن باشیم هزینه های دولت به صورت اثربخش انجام بگیرید.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه کارهای بسیار ارزشمندی در دولت سیزدهم انجام گرفته است، گفت: بیمارستان تخصصی تنکابن یکی از طرح های مهم اجتماعی و عمرانی مهم در غرب مازندران که به نتیجه رسیده و در آستانه بهره برداری است و قسمت های کوچکی زیرساختی و عمرانی آن در حد پنج درصد باقی مانده و در یک ۲ ماه آینده تکمیل می شود.

منظور افزود: مساله مهم تجهیزات این بیمارستان است به خصوص "ام آر آی" و دستگاه تصویربرداری که این مهم هم حمایت و تا قبل از سفر رییس جمهور به این استان تامین می شود.

وی ادامه داد: ارزش روز این بیمارستان۲۲ هزار میلیارد ریال است و بخشی از اصلی کار در ۲ سال گذشته انجام گرفته و برای دولت مهم است که طرح هایی که سال ها نیمه تمام بوده و مردم را دچار یاس کرده بود آن ها را به بهره برداری برساند.

به گفته وی، امروز تمام کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده هدف دولت این است که طرح های جدید را کمتر شروع کند و طرح های نیمه تمام را به نتیجه برساند.

وی اضافه کرد: در استان مازندران طرح های زیادی داریم که امروز سد انحرافی رامسر به بهره برداری رسید و طرح های دیگر نظیر جاده ای و کنارگذر و بزرگراهی در اولویت برنامه های دولت است که دارد به خوبی انجام می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: وظیقه ما در این سازمان این است که منابع لازم را نظارت می کنیم و نظارت ها را همکاران ما در استان ها مرتب انجام می دهند البته ما تلاش می کنیم با روش های هوشمند سازی بودجه ای که از طریق سامانه ها است، بتوانیم نظارت ها را انجام بدهیم و تقویت می کنیم.

منظور اظهار داشت: مجموعه طرح ها در استانها در ۲ گروه ملی و استانی بوده که مرکز و در مراکز استان ها مدیریت می شود و میزان اعتباراتی که برای استان پیش بینی کردیم امسال حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع طرح های تملک در استان هزینه می شود تا الان ۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیص یافت و بقیه هم تا روزهای آینده تخصیص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: میزان تخصیص طرح های عمرانی برای استان ها نسبت به سال گذشته حدود ۴۵ درصد افزایش یافته این در حالی است که در کشور اعتبارات طرح تملک ما نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.

منظور افزود: از نظر ما استان مازندران به ویژه غرب استان با توجه به جذابیتی که برای گردشگران دارد حائز اهمیت ویژه است و برای سال آینده هم منابع بهتری را برای این استان پیش بینی خواهیم کرد و انشالله تمام زیرساخت ها فراهم بشود.

بازدید از بیمارستان در حال ساخت تنکابن، بهره‌برداری از نیروگاه ۶ مگاواتی میاندورود ساری، افتتاح فاز اول پارک‌موزه دفاع مقدس ساری، بازدید از واحد ساوین‌تاب تولیدکننده انواع نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی قائمشهر، شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک روزه‌اش به مازندران اعلام شده است.

کد خبر 70841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =