گسترش بیش از پیش تعاملات ایران و اسکاپ/ توجه به ظرفیت‌ها و جایگاه مهم ژئوپلتیک ایران

رئیس مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اهمیت فعال‌سازی و افزایش تعاملات ایران با کمیته‌های مختلف اسکاپ، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تعامل با کمیته حمل‌ونقل اسکاپ توسعه خواهد یافت.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از سازمان برنامه بودجه کشور، وبینار مشترک سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) با هدف توسعه همکاری‌های ترانزیتی و کریدوری دو طرف - چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ - به‌صورت برخط برگزار شد.

رئیس مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور در این وبینار، با اشاره به اهمیت فعال‌سازی و افزایش تعاملات ایران با کمیته‌های مختلف اسکاپ، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تعامل با کمیته حمل‌ونقل اسکاپ توسعه خواهد یافت.

مسعود میرزایی همچنین خواستار تعیین چارچوب‌های همکاری اسکاپ با ایران و توجه به ظرفیت‌های ایران و جایگاه استثنایی و مهم ژئوپلتیک کشور شد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت پیگیری و عملیاتی‌شدن درخواست‌های ایران از اسکاپ تا حصول نتیجه، خواستار گسترش بیش از پیش تعاملات ایران و اسکاپ در دیگر حوزه‌ها در آینده نزدیک شد.

در ادامه زاهدی نماینده امور راه‌وترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان، ظرفیت‌های کریدوری ایران برای اتصال کشورهای شرق و غرب و شمال و جنوب (در تقاطع آسیای مرکزی، جنوب آسیا و کشورهای عربی خاورمیانه) و نیز کشورهای محصور در خشکی به بنادر بین‌المللی مانند چابهار را تشریح کرد.

موحدیان معاون امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه نیز پیشنهاد کرد درخواست‌های ایران درخصوص همکاری با اسکاپ از جمله ارائه کمک‌های فنی و آموزشی در حوزه کریدور و ترانزیت در اختیار اسکاپ قرار گیرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود نسبت به اجرایی‌شدن موضوعات مورد درخواست اقدامات مقتضی معمول شود.

براساس این گزارش، درخواست‌های مختلف ایران برای همکاری ترانزیتی و حمل‌ونقل با اسکاپ، با استقبال نمایندگان این سازمان مواجه شد.

کد خبر 71089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =