نظام مالیاتی درصدد است در خدمت تولید باشد

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اعتقاد دولت بر کاهش نرخ مالیات، انجام فعالیت تولیدی است و نظام مالیاتی نیز درصدد است تا در خدمت تولید و فعالیت‌های مولد و سرمایه‌گذاری در کشور باشد.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدمحمدهادی سبحانیان روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید ورق های فولادی گالوانیزه و رنگی در کرمان افزود: نظام مالیاتی تلاش می کند بتواند مسیر را برای فعالیت های تولید و سرمایه‌گذاری هموار کند و رویکرد ما در نظام مالیاتی این است که نرخ مالیات را برای فعالیت های تولیدی و سرمایه‌گذاری کاهش دهیم و تمرکزمان بر فعالیت های غیرمولد و سوداگرانه باشد.

وی تصریح کرد: در لایحه اصلاح قانون مالیات های غیرمستقیم دولت، نرخ مالیات فعالیت‌های تولیدی را به ۱۵ درصد کاهش داده‌ایم در حالی که این عدد پیش از این ۲۵ درصد بوده است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به پیش بینی پذیر بودن نظام مالیات برای فعالیت های اقتصادی تاکید کرد: نباید با بخشنامه های خلق الساعه فعال اقتصادی را شوک‌زده کنیم از این رو هیچ آیین نامه و بخشنامه‌ای صادر نمی‌شود مگر آنکه بخشنامه از روزهای قبل بر روی سامانه امور مالیاتی بارگذاری کنیم و با پیامک به فعالان اقتصادی اطلاع رسانی و نظر آنها اخذ شود و وظیفه ما بهبود محیط کسب و کار است.

وی افزود: تکمیل زنجیره ارزش یکی از نیازمندی های اصلی در سرمایه گذاری، تولید و اشتغال کشور است و اگر همه ظرفیت های کشور را فعال و به ویژه به بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی اعتماد کنیم و مسیر را برای سرمایه گذاری هموار کنیم، اتفاقات بزرگی را در کشور شاهد خواهیم بود.

سبحانیان گفت: استان کرمان از نظر منابع معدنی غنی است و به لحاظ سرمایه های انسانی افراد برجسته‌ای را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی به کشور تقدیم کرده و سرمایه‌گذاری‌های چندده هزار میلیارد تومانی در ۲ سال اخیر در استان کرمان انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش دولت این بوده تا مشکلات ساختاری سالهای گذشته و در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری و ثبات قیمت‌ها را در ۲ سال گذشته مدیریت کند.

عملیات اجرایی احداث کارخانه ورق گالوانیزه و ورق‌های رنگی با شرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی امروز (شنبه) در شهر جوپار و با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

کد خبر 71097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =