رشد ۳ هزار و ۳۶۴ واحدی شاخص کل بازار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز(شنبه)و اولین روز کاری هفته روند افزایشی به خود گرفت و در پایان معاملات با ۳ هزار و ۳۶۴ واحد رشد به ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۵۵ واحد رسید.

به گزارش اگزیم نیوز، شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن امروز با افزایش ۵ هزار و ۴۱۳ واحدی به رقم ۷۳۳ هزار و ۳۷۷ واحد رسید.

ارزش روز بازار ناشی از ارزش روز سهام ۶۱۱ شرکت بورسی به ۷ میلیون و ۳۸۵ هزار میلیارد تومان معادل ۱۵۲ میلیارد دلار رسید.

معامله‌گران امروز در بورس ۵.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی، در قالب ۳۲۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت در بورس امروز نسبت به روز گذشته ۱۶ صدم درصد رشد کرد،‌ این دو شاخص با معیار هم وزن ۷۴ صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۲۴ صدم درصد،‌ شاخص بازار اول بورس ۱۶ صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس ۱۵ صدم درصد نسبت به روز قبل افزایش یافتند.

نمادهای پالایش ملی مس، فولاد مبارکه و مسکن فارس بیشترین اثر افزایشی و نمادهای گشتیرانی، پتروشیمی پارس، صبا تامین و شستا بیشترین اثر کاهشی در شاخص امروز بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۲۱۴ واحد افزایش به رقم ۲۵ هزار و ۴۹۴ واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به یک میلیون و ۴۰۲ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۷۱ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امرو در فرابورس ایران ۴.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۴۴ هزار معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس امروز ۸۵صدم درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هم وزن ۱.۴۹ درصد رشد کردند،‌ شاخص بازار اول فرابورس ۱.۰۷ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم فرابورس ۷۷ صدم درصد رشد کرد.

نمادهای فولاد هرمزگان، فولاد ارفع، انتخاب الکترونیک،مدیریت انرژی امید تابان هور، معدنی زغال سنگ پروده طبس، بندری سینا و حمل و نقل خزر بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل فرابورس ایران را داشته‌اند.

کد خبر 71098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =