ورود پنج فناوری نوین به بخش آب کشور

دبیرکل دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی گفت: پنج فناوری نوین جهانی در بخش آب آماده‌اند تا در صورت حمایت به کشور وارد شده و این بخش را متحول کنند، با ورود این فناوری‌ها مسائل آب کشور بهبود خواهد یافت.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، هادی هزارخانی در گفت و گو با خبرنگاران نخستین این فناوری‌ها را غشای اسمز معکوس (ممبران) یا همان فیلترهای شیرین‌سازی آب دریا دانست و افزود: این فناوری کمک شایانی خواهد کرد طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا به کیفیت بالاتری انجام شود لذا نیاز است بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری کند تا زودتر وارد فعالیت این حوزه شویم و از مزیت‌های آن استفاده کنیم.

وی فناوری دوم را بهره گیری از لوله‌های بی.آر.پی که می‌تواند هزینه‌های آب شیرین کردن را بشدت کاهش دهد عنوان و تصریح کرد: تکنولوژی تولید آب از رطوبت هوا، فناوری دیگری است که با ورود آن به کشور بحث تأمین آب وارد فاز تازه‌ای می‌شود که تاکنون در کشور سابقه نداشته است.

به گفته وی، این فناوری در کشورهای همسایه خواهان زیادی دارد و اگر ما بتوانیم در این زمینه زودتر سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم به سایر کشورها نیز صادرات داشته باشیم.

دبیرکل دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی با بیان آنکه بهره گیری از تجهیزات نوین کاهنده مصرف آب با کاربرد در صنعت و ساختمان فناوری‌های دیگری است که باید به کشور منتقل شوند، فناوری دیگر را روش‌های جدیدتر تصفیه‌ فاضلاب ذکر و اضافه کرد: اینها کمک خواهد کرد بازچرخانی پساب برای صنایع و شهرها باکیفیت بالاتری انجام شود.

وی تأسیس بنیاد جهانی انرژی را به سال ۱۹۹۰ میلادی دانست و افزود: این بنیاد جهانی تأسیس شده تا اهداف توسعه پایدار را باتوجه‌به سه مؤلفه جامعه، اقتصاد و محیط‌زیست تحقق دهد.

دبیرکل دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی گفت: این بنیاد در ۹ بهمن سال ۱۳۹۷ شهر یزد را به‌ عنوان پایتخت تاریخی، فرهنگی شهرهای پایدار ملل متحد انتخاب کرد که وقوع کرونا سبب شد اعلام این موضوع با تأخیر همراه شود؛ اما امسال این امر به‌صورت رسمی وارد تقویم بین‌المللی بنیاد جهانی انرژی شد.

وی افزود: این روز (نهم بهمن) با نام رسمی ایران در مسیر توسعه پایدار در تقویم این سازمان ثبت شده است.

کد خبر 71155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =