دست دشمن در التهاب بازار ارز مشهود است/ نوسان ارز هیجانی و گذراست/ اگر فرزین نبود دلار جهش می‌کرد

تحلیلگر تجارت خارجی معتقد است: مدیریت تقاضا و پاسخگویی به تقاضاهای واقعی و برخورد با متخلفان و بازارسازان سوداگر مانع از ایجاد تنش‌های شدید و ماندگار شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، جلیل جلالی‌فر روز دوشنبه در خصوص موثر بودن سیاست‌های بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز گفت: یکی از مواردی که در اقتصاد ایران زمینه ساز افزایش نرخ تورم و انتظارات تورمی شده افزایش نرخ ارز است. افزایش نرخ ارز منجر به افزایش انتظارات تورمی و بالا ماندن نرخ کالاها و خدمات می‌شود بنابراین دشمن تمرکز قابل توجهی روی افزایش نرخ ارز دارد.
وی خاطرنشان کرد: دشمن حساب ویژه‌ای روی افزایش نرخ ارز باز کرده، به همین دلیل با استفاده از عناصر نفوذی خود و بازارسازهایی که به دنبال افزایش تنش در بازار ارز هستند تلاش می‌کند تا این بازار را تحت ناملایمات قیمتی شدید قرار دهد، بخصوص در بحبوحه تنش‌های سیاسی منطقه.
فعال اقتصادی در حوزه اوراسیا در این باره افزود: قطع به یقین اگر مدیریت دکتر فرزین در راس بانک مرکزی نبود امروز نرخ ارز به صورت حیرت آوری افزایش یافته بود، اما سیاست‌های او در ماه‌های اخیر باعث شده نرخ ارز کمترین نوسانات را تجربه کند در حالی که اگر مدیریت کنونی با سیاست‌های صحیح در میان نبود می‌توانستیم انتظار داشته باشیم نرخ ارز در رقم‌های بالاتر از وضعیت فعلی ماندگار شود.
جلالی‌فر گفت: علی رغم اینکه نرخ ارز طی روزهای گذشته به صورت هیجانی افزایش یافته، اما مدیریت تقاضا و پاسخگویی به تقاضاهای واقعی و برخورد با متخلفان و سوداگران مانع از ایجاد تنش‌های شدید و ماندگار شده است. امید می‌رود بانک مرکزی با در پیش گرفتن تک نرخی کردن ارز مانع از دست‌ اندازی‌های عده‌ای بر بازار ارز و تحمیل زیان‌های مختلفی بر اقتصاد کلان و معیشت مردم شود.

کد خبر 71177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =