حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل

پنجمین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با حضور "افشین خانی" مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل بانک توسعه صادرات ایران در این آیین که با حضور مدیران ارشد حوزه پتروشیمی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل برخی از بانک‌های کشور برگزار شد، مدیرعامل، عضو هیات مدیره و جمعی از مدیران بانک توسعه صادرات ایران نیز حضور داشتند.
"اشاره به برخی از آمار و اطلاعات حوزه پتروشیمی، نفت، گاز و پالایش"، "لزوم اصلاح قیمت‌های مرتبط" ، "تجدیدنظر اساسی در حکمرانی انرژی کشور با هدف ایجاد ارزش افروده و پایداری به تولید موثر"، "تبدیل مساوات در انرژی به عدالت در توزیع و مصرف انرژی"، "لزوم هوشمندسازی تولید، توزیع و مصرف انرژی" از جمله محورهای ارائه شده در سخنان زمانیان دبیر ستاد اقتصاددانش بنیان معاونت فناوری علمی، فناوری ریاست جمهوری بود.
در این مراسم موسوی نایب رئیس انجمن ساتا هم بر ضرورت بهره گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و جبران ناترازی انرژی با هدف کاهش آلاینده های گلخانه ای و زیست محیطی تاکید کرد.
مهندس قنبری مدیرپشتیبانی و ساخت شرکت نفت هم از تعریف ۱۴پروژ مختلف باهدف افزایش سبد زنجیره تأمین حوزه انرژی خبر داد.
دبیرکل انجمن صنفی پالایش صنعت نفت با اعلان اینکه زمانی اقتصاد کشور متحول خواهد شد که همه از آن سود ببرند، گفت: شرکت‌های پالایشگاهی دارای مشکلات اساسی ازجمله فرار نیروی انسانی متخصص و کمبود اعتبار لازم برای سرمایه گذاری در طرحهای توسعه ای هستند که با وجود این معضلات تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده امکان‌پذیر نیست چون حکمرانی و حاکمیت ایجاب می کند که با همه به عدالت رفتار شود.
مهندس ثقفی رئیس هیات مدیره سازندگان تجهیزات نفتی نیز از وجود برخی کمبودها در حوزه مالیات، تامین اجتماعی، قانون کار، تامین مالی و نیروی انسانی از جمله نارسایی های موجود در روند فعالیت تولیدکنندگان و تجهیزات این بخش یاد کرد.
مرادی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم گفت: انتطار این است که همه در کنار هم باشیم و در این نگاه باید تحمل و حمایت بیشتری داشته باشیم و برای تحقق برنامه ها و اهداف مورد نظر باید ارتباطات و نشست‌ها بیشتر شود.
وی یکی از دلایل اصلی ناترازی های انرژی، مصرف بیش از اندازه در کشور ذکر و تصریح کرد: برای رفع این ناترازی باید ساختارها در مصرف سوخت اصلاح و کیفیت فرآورده های تولیدی تقویت شود.
وی گفت: اگرچه حمایت از عملکرد این حوزه وجود دارد بلکه باید ارتباطات تقویت گردد تا موانع موجود با هدف افزایش تولید، بهبود وضعیت اشتعال و در نتیجه حمایت از بخش خصوصی برطرف شود.
ادیانی معاون تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری نیز با استقبال از طرح ایده های نوین توسط شرکت‌ها و تولید کنندگان گفت: با اجرای ایده های خلاقانه می‌توان به تحرک و پویایی صنعت نفت امیدوار بود.

کد خبر 71189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =