فعالان صنعت چاپ ترکیه به ایران می‌آیند/ نمایش ماشین‌های سنگین چاپ در ایفپکس۳

رئیس سومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران گفت: در این دوره از نمایشگاه فعالان صنعت چاپ ترکیه در دو غرفه حضور خواهند داشت، با فعالان حوزه چاپ چین برای حضور در این رویداد مذاکرات در حال انجام است.

به گزارش اگزیم نیوز، بابک عابدین در نشست خبری سومین نمایشگاه آینده چاپ ایران (ایفپکس۳/ IFPEX۳) که عصر(سه‌شنبه)در اتاق بازرگانی برگزار شد، به سوابق دو دوره قبلی این رویداد اشاره کرد و گفت: دوره نخست نمایشگاه با ۶۵ غرفه و ۲۷۰۰ مترمربع فضای مفید و حضور یک شرکت خارجی در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

وی توضیح داد: دوره دوم نمایشگاه ایفپکس در تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد و بین این دو نمایشگاه حدود ۷ ماه فاصله بود، زیرا در نظر داشتیم فاصله زمانی برگزاری نمایشگاه آینده چاپ با دیگر نمایشگاه‌ها را حفظ کنیم. در دوره دوم تعداد غرفه‌ها حدود ۴۳درصد و متراژ غرفه‌ها بیش از ۷۰ درصد افزایش داشت و ۳۰ چاپخانه، سه ناشر، ۱۴ تشکل و ۱۰ رسانه شرکت کرده بودند.

رئیس سومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران با اعلام اینکه ماه‌های ابتدایی سال برای برگزاری نمایشگاه آینده چاپ ایران انتخاب شده بود، گفت: حدود ۹۷ درصد بازدیدکنندگان با رویکرد و نیاز تخصصی از این نمایشگاه بازدید کردند و برگزاری تخصصی این نمایشگاه هدف ایفپکس بود، بازدیدکنندگان باید با اطلاعات و دانش و برای رفع نیاز به این نمایشگاه مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ با ارائه آمار از عملکرد نمایشگاه آینده این صنعت در دوره‌های گذشته بیان کرد: در دومین دوره این نمایشگاه آمار بازدیدکنندگان در چهار روز بیش از ۷ هزار نفر بود و بیشترین بازدیدکننده را در روز سوم داشتیم. در این نمایشگاه از ۱۴ کشور و ۲۶ استان مراجعه‌کننده داشتیم.

فعالان چاپ ترکیه به ایران می‌آیند / ایجاد دفتر در پکن

عابدین با اشاره به مذاکراتی که مسئولان نمایشگاه آینده چاپ ایران با فعالان چاپ در ترکیه انجام داده‌اند، گفت: در سومین دوره این نمایشگاه دو غرفه از کشور ترکیه حضور خواهند داشت. همچنین با فعالان کشور چین مذاکراتی انجام شده است.

رئیس سومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به ضرورت توضیح به بازدیدکنندگان دیگر کشورها درباره روند ثبت سفارش در ایران افزود: باید به بازدیدکنندگان از دیگر کشورها، محدودیت‌ها و ضرورت‌های فعالیت در ایران توضیح داده شود تا عملکرد تجاری و طولانی شدن روند، موجب سوتفاهم نشود. در این روزها در حال احداث دفتری برای آینده چاپ ایران در پکن هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت برگزار کردن ایفپکس به شکل تخصصی اعلام کرد: مسئولان نمایشگاه آینده چاپ ایران، از تیر ۱۴۰۲ از ۱۶ نمایشگاه بازدید کردند و تیم بازاریابی که در این نمایشگاه حضور دارند، سعی داشتند صاحبان ویژند در حوزه چاپ در این نمایشگاه فعال باشند.

عابدین با اشاره به تغییرات دوره سوم نمایشگاه آینده چاپ ایران بیان کرد: در نظر داریم در این دوره اقداماتی برای حضور ماشین‌آلات سنگین انجام شود. به این منظور سومین دوره نمایشگاه در دو طبقه برگزار خواهد شد تا ماشین‌های چاپی که امکان انتقال به طبقات بالاتر را ندارند، در طبقه همکف به نمایش گذاشته می‌شوند.

رئیس سومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به توجه برگزارکنندگان نمایشگاه آینده چاپ به موضوع آموزشی چاپ، ادامه داد: در این دوره تجربیات سال‌های گذشته و دستاوردها از سایر نمایشگاه‌های چاپ در دیگر کشورها به مخاطبان ارائه خواهد شد.

سومین نمایشگاه آینده چاپ مرداد ۱۴۰۳ در مجمتع ایرانمال تهران برگزار خواهد شد. در پایان این نشست خبری از پوستر سومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران (IFPEX۳) رونمایی شد.

کد خبر 71220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =