کاهش قیمت برنج ایرانی در دی ماه امسال

مرکز آمار ایران اعلام کرد: براساس متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری، قیمت برنج ایرانی درجه یک در دی ماه نسبت به آذرماه امسال ۰.۷ درصد منفی کاهش داشته است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوزاز مرکز آمار ایران، در دی ماه ١٤٠٢ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور نشان می دهد که در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها؛ اقلام گوشت گوسفند با ١٠,٩ درصد ، گوشت گاو یا گوساله با ٣.٩ درصد و"کنسرو تن ماهی با ٣.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه نان و غلات، اقلام رشته آش با ٣,٤ درصد و ماکارونی با ٢.٢ درصد و بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٠.٧- درصد می باشد.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ٧,٨ درصد ، تخم مرغ ماشینی با ١.٩ درصد و کره پاستوریزه با ١,٧ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با ٣.٢- درصد و روغن مایع با ١.٨- درصد می باشد.

در گروه میوه و خشکبار؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با ١٧,٢ درصد ، انار با ١٣.٩ درصد و کشش پلویی با ٧.٨ درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به خربزه با ١٥.٩- درصد و پرتقال با ٤.٤- درصد می‌باشد.

در گروه سبزیجات و حبوبات؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پیاز با ١٧,٧ درصد ، قارچ با ٤.٩ درصد و فلفل دلمه ای با ٤.٠ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به گوجه فرنگی با ١٣.٥- درصد و کدو سبز با ١.٩- درصد است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به سس گوجه فرنگی با ٣,١ درصد ، چای خارجی بسته ای با ١.٨ درصد و رب گوجه فرنگی با ١.٥ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به شکر با ٠.٤- درصد و قند با ٠.٣- درصد می‌باشد.

کد خبر 71378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =