معاون وزیر راه: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از مراحل ساخت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، هادی عباسی اصل در آیین کلنگ زنی ساخت ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در آمل افزود: ساخت این خانه ها در قالب نوسازی بافت های فرسوده، ساخت گروهی یا انفرادی مسکن در شهرها و روستاها به همراه انبوه سازان و مسکن نیروهای مسلح در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: در یک هفته اخیر عملیات اجرایی ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در آمل و ۳۰۰ واحد در تنکابن آغاز شده است.

عباسی با بیان این مطلب که در بخش ارائه تسهیلات برای نهضت ملی مسکن کارهای خوبی انجام شد، گفت: نرخ ۱۸ درصدی تسهیلات برای اراضی دولتی و طرح های شهری به همراه پرداخت پلکانی قسط ها از جمله این اقدامات موثر تسهیلاتی برای رونق ساخت نهضت ملی مسکن در کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قسط نهضت ملی مسکن در ۲ سال اول ۵۹ میلیون ریال است که از سال سوم پرداخت قسط افزایش می یابد.

وی با ذکر این مطلب که بر اساس تفاهم نامه ای که با بهزیستی منعقد شد یک میلیارد ریال کمک بلاعوض برای معلولین اختصاص می یابد، افزود: ساخت هفت هزار واحد مسکن برای خانواده های دارای سه معلول هم به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار دارد.

عباسی گفت: با توجه به عقب ماندگی ۹ ساله که در حوزه ساخت مسکن در کشور وجود داشت دولت سیزدهم با تمام ظرفیت و امکانات در حال ساخت مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این نکته که ساخت مسکن در کشور تورم را کاهش خواهد داد، افزود: همزمان با ساخت مسکن اشتغال در پهنه کشور ایجاد خواهد شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: با توجه به برنامه بازنگری طرح های هادی در روستاهای مازندران شاهد تحولی بزرگ در ساخت نهضت ملی مسکن در مازندران خواهیم بود.

کد خبر 71474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =