صندوق بین‌المللی پول آمار رئیس سازمان برنامه را تایید کرد

آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد ایران در رده بندی جهانی تولید ناخالص داخلی بر اساس شاخص برابری قدرت خرید، با صعود ۲ پله ای نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ شده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در فضای مجازی از جایگاه ایران به عنوان نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا خبر داده است که آمار ارائه شده از سوی صندوق بین المللی پول این ادعا را تایید می کند.

صندوق بین المللی پول در پایگاه داده های خود تولید ناخالص داخلی ایران براساس شاخص برابری قدرت خرید در سال ۲۰۲۳ را ۱۷۲۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۸۰۸ میلیارد دلار برآورد کرده است.

بر اساس این گزارش، ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ دو پله بالا آمده و دو کشور استرالیا و لهستان را پشت سر گذاشته است. ایران در سال ۲۰۲۲ در جایگاه ۲۱ بزرگترین اقتصادهای دنیا از نظر شاخص قدرت خرید قرار گرفته بود که در سال ۲۰۲۳ بر اساس آمار برآوردی صندوق بین المللی پول تا جایگاه ۱۹ بالا آمده و در سال ۲۰۲۴ نیز این جایگاه را حفظ کرده است.

صندوق بین‌المللی پول آمار رئیس سازمان برنامه را تایید کرد

چین با تولید ناخالص داخلی ۳۲ تریلیون دلاری بزرگترین اقتصاد دنیا در سال ۲۰۲۳ بوده که در سال ۲۰۲۴ این شاخص به ۳۵ تریلیون دلار افزایش یافته است و آمریکا در رتبه دوم و هند در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

اقتصاد ایران در این سال از کشورهایی مثل استرالیا، لهستان، تایوان، تایلند،‌ پاکستان، آرژانتین، هلند، امارات، سوئیس، سوئد، اتریش، مجارستان، قطر و آفریقای جنوبی بزرگتر بوده است.

کد خبر 71561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =