هشدار نسبت به صدور کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به چالش‌های موجود در مسیر صدور و تمدید کارت های بازرگانی، پیش‌بینی کرد افزایش صدور کارت‌ های اجاره‌ای در نهایت سبب وارد شدن خسارت به حیثیت بازرگانی کشور شود.

به گزارش اگزیم نیوز، صمد حسن‌زاده روز دوشنبه در نشست شورای رؤسای اتاق‌های سراسر کشور اظهار داشت: رکن اصلی اتاق، اعضای هیأت نمایندگان هستند، بنابراین انتظار می‌رود برای اجرایی شدن برنامه‌های اتاق، همگی در کنار یکدیگر تلاش کنیم تا چالش‌های پیش‌روی بخش خصوصی را برطرف کنیم. برای بهتر اجرا شدن برنامه‌های اتاق‌ها باید منسجم و هماهنگ حرکت کنیم و همه اتاق‌ها، همراه باشند.

وی با اشاره به جلسه اخیر هیأت‌رئیسه اتاق ایران با رئیس مجلس گفت: در این نشست مقرر شد نمایندگان هر دو طرف در ارتباط مؤثر و مستمر باشند و از این طریق مشکلات و راهکارهای پیشنهادی موردنظر بخش خصوصی به موقع به گوش نمایندگان مجلس برسد.

وی افزود: در حال پیگیری چالش‌های مرتبط با حوزه بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و … هستیم و انتظار داریم که همه اعضای هیأت نمایندگان همراه باشند و کمک کنند تا اهداف و برنامه‌های تعریف شده، محقق شود.

ساسان شاه‌ویسی دبیرکل اتاق ایران نیز گفت: در حال تدوین و تنظیم کتابی در اتاق ایران شامل نکات و نقطه‌نظرات رهبری درباره بخش خصوصی و جایگاه آن در اقتصاد هستیم. این کتاب نقشه راهی است که می‌توان در سطح روابط بین دولت و بخش خصوصی از آن بهره‌برداری کرد.

محمدصادق حمیدیان رئیس اتاق شیراز هم در این نشست تصریح کرد: به نظر می‌رسد تولید و اقتصاد در بودجه ۱۴۰۳ مورد هجمه جدی قرار گرفته که باید برای حل این مسائل، راهکارهای مناسب اتخاذ شود.

وی به وضعیت کارت بازرگانی و چالش‌هایی که در مسیر صدور و تمدید آنها وجود دارد، اشاره و تأکید کرد: بنابر رویه‌ای که در پیش گرفته شده، پیش‌بینی می‌شود شاهد صدور کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای زیادی باشیم که حیثیت بازرگانی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گفته حمیدیان، امروز روند تأیید کارت‌ها توسط دولت انجام می‌شود و باید با پیگیری بخش خصوصی، این رویه اصلاح شود.

رئیس اتاق شهرکرد نیز گفت: دولت به ارائه تسهیلات خرد رو آورده که این نوع تسهیلات به رشد اقتصاد کمک نمی‌کند از طرفی طبق اطلاعات و آمار موجود بخش زیادی از این تسهیلات از مسیر خود منحرف شده است.

شهرام زارع پیش‌بینی کرد که مشکلات اشتغال در سطح کشور، بیشتر شود چون رشدی در تولید اتفاق نیفتاده است. امروز تثبیت اشتغال اهمیت بیشتری نسبت به ایجاد اشتغال جدید دارد.

همچنین امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان به مطالعات انجام شده درباره ساماندهی تعطیلات کشور اشاره کرد و گفت: تعطیلی دو روز پنج‌شنبه و جمعه موجب می‌شود سطح روابط ایران با دیگر کشورها به سه روز کاهش پیدا کند که به کوچک شدن اقتصاد منجر می‌شود.

کد خبر 71737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =