دعوت از اسپانیا برای سرمایه‌گذاری و تجارت در ایران

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی بارسلونا بر توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی کشورمان برای توسعه مناسبات دو طرفه تاکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، هرویک یاری‌جانیان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان در جریان بازدید از اتاق بازرگانی بارسلونا اسپانیا با جوزب ماریا گومز، مدیر توسعه روابط بین‌الملل این اتاق بازرگانی و خوانما گونزالس، نماینده شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاتالونیا در ایران، ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری کشورمان را شرح داد.

وی به توانایی رقابتی محصولات صادراتی ایران در مقایسه با تولیدات رقبای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اشاره کرد و افزود: محصولات و کالاهای ایرانی چه از نظر کیفی و چه از منظر کمی بر رقبا مزیت داشته و این تمایز را در مورد قیمت نیز به خوبی محسوس است.

یاری‌جانیان با دعوت از رئیس اتاق بازرگانی این ایالت برای حضور در ایران به منظور تداوم مذاکرات، افزود: هیأت تجاری اتاق بازرگانی بارسلونا با بازدید از مراکز صنعتی و تجاری ایران، این فرصت را خواهد داشت تا در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های ایرانی مذاکره کند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در بسیاری حوزه‌ها دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که می‌تواند برای هر سرمایه‌گذار، ارزشمند و قابل توجه باشد، گفت: ایران در حوزه‌هایی چون معدن، گردشگری، حمل و نقل و ترانزیت، صنایع تبدیلی و بسیاری حوزه‌های دیگر دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌بدیلی است که می‌توان برای سرمای‌گذاران خارجی نیز ارزشمند باشد.

یاری‌جانیان تصریح کرد: ایران به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای که سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا را به یکدیگر وصل می‌کند، یکی از کریدورهای منحصر به فرد تجاری است که نه تنها برای آنها که در جغرافیای ایران فعالیت می‌کنند که برای هر تاجری که میان این سه قاره فعال است، فرصت‌های بی‌نظیری را فراهم می‌کند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران در پایان ابراز امیدواری کرد، این دیدار مقدمه‌ای برای بسط و توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری میان ایران و اسپانیا باشد.

کد خبر 71771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =