۲ هزار میلیارد تومان شمش طلا فروخته شد/ سیاست موفق بانک مرکزی

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: از تاریخ ٢٧ دی ماه امسال تا روز پنجشنبه (۳ اسفند ماه) ۵۵۵ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ایران به فروش رسید.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اصغر بالسینی اظهار داشت: با عرضه و فروش این حجم از شمش طلا در یک ماه گذشته که عرضه شمش طلا در این مرکز شروع شده، خوشبختانه ٢ هزار میلیارد تومان شمش به فروش رفته و صادرکنندگان توانستند به منابع مالی خوبی از این طریق دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران تداوم دارد، افزود: هدف اصلی عرضه شمش طلا این بود که هم صادرکنندگان با رفع تعهد ارزی از این طریق به سرمایه در گردش خود دسترسی سریعی پیدا کنند، هم اینکه بازار طلا از این طریق به منابع خوبی برای ساخت مصنوعات طلا دسترسی پیدا کند که خوشبختانه این دو هدف محقق شد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: واردات شمش طلا و رفع تعهد ارزی از این طریق منافع قابل توجهی برای صادرکنندگان دارد و استقبال خوب صادرکنندگان و واردات حجم قابل توجه شمش طلا به کشور که ۲۶.۵ تن در بازه ماهه اعلام شده نشان می‌دهد که سیاست بانک مرکزی برای تسهیل واردات طلا و رفع تعهد ارزی با شمش طلا در مرکز مبادله ایران سیاست کاملاً موفقیت آمیزی بوده که منافع بلندمدت زیادی هم به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 71845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =