نهاده های دامی بیش از نیاز بازار در سامانه بازارگاه تامین شد

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: امسال بیش از نیاز بازار نهاده‌های دام و طیور از جمله ذرت، جو و کنجاله سویا تامین و عرضه شده است و هیچ کمبودی در این بخش وجود ندارد.

به گزارش اگزیم نیوز، «علیرضا پیمان پاک»روز جمعه درباره وضعیت تامین و توزیع نهاده های دام و طیور در سامانه بازارگاه، افزود: اکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن ذرت در سامانه بازارگاه داریم که عرضه شده اما مشتری ندارد درحالی که نیاز کشور به این محصول در بخش دام و طیور بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزارتن است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: البته به طور تقریبی به همین میزان ذرت در لنگرگاه و مسیر دریایی داریم و هیچ نگرانی در این خصوص نیست.

تامین کنجاله سویا در سامانه بازارگاه تا پایان اردیبهشت ماه

وی درباره وضعیت تامین کنجاله سویا گفت: ۲۰۰ هزارتن کنجاله تامین و در بازار عرضه شده است که این محصول نیز در انتظار خریدار است و نگرانی روی کنجاله سویا هم نداریم.

پیمان پاک تصریح کرد: حدود ۴۰۰ هزارتن کنجاله سویا حاصل از تهاتر و حاصل از خریدهای شرکت پشتیبانی امور دام نیز ارزشان تامین و پرداخت شده است و تا پایان فروردین و اردیبهشت ماه سال آتی مشکلی در بخش نهاده های دام و طیور نخواهیم داشت و بیش از نیاز محقق شده است.

عرضه بیش از ۶۰۰ هزارتن جو

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزارتن جو در کشور داریم که در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است و دامداران در حال خرید هستند.

وی اضافه کرد: تقریبا بنا به گفته خود تولیدکنندگان و اتحادیه تشکل های حوزه مرغ، تخم مرغ و دام امسال نخستین زمستان در چند سال گذشته بوده که تولیدکنندگان هیچ نگرانی درخصوص تامین نهاده ها نداشته اند.

کاهش نرخ ذرت کمتر از قیمت مصوب دولتی

پیمان پاک با تاکید براینکه نهاده های دام و طیور مورد نیاز کشور به وفور در سامانه بازارگاه تامین شده تا در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

وی اظهارداشت: یکی از نشانه های وفور این کالاها در کشور، کاهش قیمت این محصولات است زیرا قیمت مصوب هر کیلوگرم ذرت ۱۱ هزارو ۲۰۰ تومان است اما اکنون با قیمت هایی بین ۸۳۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان یعنی زیرقیمت مصوب در سامانه بازارگاه به صورت اعتباری به فروش می رسد البته در زمینه جو نیز همین وضعیت را داریم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: در زمینه کنجاله سویا نیز وضعیت به تثبیت رسیده و عرضه ها مازاد بر تقاضای داخلی است.

کد خبر 71848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =